• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel cel bewerken met dubbelklik

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hi,

Ik werk in Windows 10 en heb sinds kort een issue met het bewerken van cellen in Excel.
Normaal gaf ik dubbelklik met mijn linkermuisknop om in de bewerkmodus te komen, maar dat werkt niet (meer).

Als alternatief gebruik ik nu F2 nadat ik de cel geselecteerd heb, maar dat vind ik wel omslachtig als je veel cellen moet bewerken.

Graag zou ik de dubbelklik functie weer terug willen voor Excel.

Iemand enig idee hoe ik dat weer kan activeren?

Frans

Opties → Geavanceerd → Bewerkingen rechtstreeks in cellen toestaan.

Ja, dank, maar die optie staat aangevinkt en toch kan ik niet dubbelklikken om in een cel te komen.
Is er iets anders aan de hand? Muis al vervangen, maar daar ligt het niet aan.

Frans

Algeheel probleem of alleen in bepaalde bestanden? Ergens een BeforeDoubleClick in gebruik? Wat heb je onlangs gewijzigd/gedownload. Er zijn wel eens grappenmakers die de instellingen aanpassen zonder dat je het door hebt. Een beetje meer info zou handig zijn.

Je zou verwachten dat er dan ergens een Cancel = True staat

@Senso,
Knap dat je weet welke versie TS gebruikt dit staat volgens mij nergens. Maar het zou best een goede suggestie kunnen zijn als het om officie 365 gaat. Deze versie heeft af en toe wat onverklaarbare nukken en dat is meestal met een 'quick repair' wel weer opgelost.

@VenA,
Volgens mij hoef ik dat helemaal niet te weten. Er staan in dat artikel bovenaan bij More... heel veel versies. Echter TS kiest op zijn besturingssysteem zijn Office app. Dan zie je gauw genoeg of daar een repairfunctie aanwezig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan