• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel cel blokkeren met twee variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJJBROEKHUI

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Ik ben een Excel model aan het bouwen en ik zit met het volgende probleem.

Kolom A + Kolom B is altijd 100. De ene keer weet ik wat ik kolom A moet invullen en de andere weet ik wat in kolom B moet invullen, maar de uitkomst is altijd 100. Als ik een van beide weet weet ik dus ook de ander. Ik wil altijd maar één getal in een kolom invoeren.

Ik wil het volgende hebben. Als ik kolom A heb ik ingevuld moet kolom B op dezelfde regel geblokkeerd zijn. Andersom moet dit natuurlijk ook werken.

Alvast bedankt

Dat is een tegenstrijdige vraagstelling !
Een kolom blokkeren wil zeggen dat er niets kan worden ingevoerd. Dus als je in kolom A iets invoert en kolom B wordt automatisch aangevuld en geblokkeerd, dan kun je kolom B niet meer gebruiken om handmatig iets in te voeren, wat je voor een volgende keer wel wenst. Misschien bedoel je met blokkeren iets anders?

Geplaatst door MJJBROEKHUI
Als A is getal dan B blokkeren, als A geen getal dan B niet blokkeren.
Ik herhaal: zodra kolom B geblokkeerd is, kun je in die kolom niets meer invoeren en je schrijft dat het "andersom" ook moet gelden. Dat is een tegenstrijdigheid.

Geplaatst door MJJBROEKHUI
is dit niet door middel van een macro op te lossen
Om een vergelijking te maken: een deur staat open of ze is dicht. Jij wil dat ze tegelijkertijd zowel open als dicht is. En dit is het laatste wat ik er over schrijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan