• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel cellen kopieren veranderend bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjoeny

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje over het kopieren met Excel, heb er nog nooit problemen mee gehad maar op een of andere manier staat er denk ik iets fout ingesteld, de situatie is de volgende:
Ik heb gegevens op een werkblad welke ik wil analyseren per factor, ik wil aangezien elke cel hetzelfde bereik heeft en alleen een andere waarde zoekt (aantal.als) de hele cel kopieren en dan alleen de waarde veranderen die de cel zoekt. Echter elke keer als ik de cel kopieer (naar onderen) schuift het bereik automatisch op wat dus niet de bedoeling is. Hoe kan ik dat veranderen?

mvg

Tjoeny

$ - tekens

werk met $-tekens

$A$4 betekent kolom A en rij 4 wordt vastgezet

A$4 betekent rij 4 wordt vastgezet (kolom A veranderd naar kolom B bij copieren naar rechts)

$A4 betekent kolom A wordt vastgezet => rij 4 wijzigt naar rij 5 bij copieren naar onderen)

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan