• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel cellen laten verwijderen als aan voorwaarde wordt voldaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gielekes

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2017
Ik heb een excelsheet waarin ik een CSV bestand kan openen. Dit CSV bestand is gebaseerd op meetwaarden uit een machine. als er een meting gestart wordt dan wordt deze tijd weergegeven. Later als de meeting klaar is wordt er weer een regel toegevoegd. Dit zorgt er dus voor dat er steeds twee regels zijn voor 1 meting. Een van deze regels bevat maar de benodigde informatie.

Er zijn telkens twee regels voor één meting. Maar hiervan heb ik maar een regel nodig. de overbodige regel is te herkennen aan het feit dat deze rijen bijna geen gegevens bevatten. Hier zijn vanaf L alle kolommen leeg in deze rij

zo?
Code:
Columns(12).SpecialCells(4).EntireRow.Delete

Ja, deze code doet inderdaad het correcte, echter moeten de rijen 1t/m 11 altijd zichtbaar blijven?

Ik voorzie problemen....:shocked:

Zijn er echt ALTIJD 2 regels? Geen uitzonderingen? Nooit? En welke van die 2 regels moet er dan weg?
Het is risicovol om zomaar regels te verwijderen. Als er om wat voor reden dan ook iets afwijkt, ben je ongemerkt de verkeerde data aan het wissen. Als je die data vervolgens weer gaat gebruiken voor andere toepassingen, kan je ongemerkt fouten doorzetten, en wie weet hoe lang het duurt voordat je dat ontdekt.
Voor het vastleggen van het aantal keren dat je thuis het licht in het toilet aan of uit doet is dat niet zo erg, voor bedrijfsmatige processen is dat een heel ander verhaal en zou ik echt voorzichtiger zijn.

Is er een duidelijk onderscheid op basis van de inhoud van die regels, wat eventueel als voorwaarde gebruikt zou kunnen worden voor het al dan niet niet verwijderen van een regel? Dat is wat veiliger dan "blind" iedere 2e regel verwijderen.

Dan moet je de code even aanpassen of een bestand plaatsen waaruit op te maken is hoe het geheel in elkaar steekt.

Ik heb inmiddels de oplossing kunnen vinden, door een controle in te voeren of er data in de kolommen L,M,N staat. Als deze allemaal leeg zijn dan wordt de regel verwijdert.
Ik heb inderdaad de code van VENA gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan