• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Checkboxes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cocci

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2010
Berichten
16
Hallo,

ik heb een vraagje over checkboxes in excel 2010. Ik heb op blad1 een vraag staan met diverse checkboxes daaronder waar er 1 uit gekozen kan worden. Als de gebruiker er 1 heeft gekozen kan er op een volgende knop worden gedrukt waardoor men op blad2 komt. Nu wil ik de tekst die achter de geselecteerde checkbox staat in blad2 krijgen, en niet de standaard true-false. Als er dus 1 van de 9 boxes word aangevinkt wil ik op blad2 slechts de tekst uit 1 checkbox zien, en van de andere boxes niets. Kan iemand mij hier mee helpen?

Groeten
 
Cooci,

Welkom op het forum.

Als je ons een pleziert wilt doen kun je dan een voorbeeld bestand plaatsen zonder gevoelige info.
 
dat is inderdaad wat ik bedoel bedankt! kunt u dit ook nog even in het kort uitleggen aangezien ik nog meer vragen moet doen.
heb geprobeerd het script te kopieeren maar dat ging niet..

heb daarna in excel radiobutton ingevoegd via developer. daarna in een groep gezet en het script erachter. krijg hem alleen niet kloppend.
tevens zit er in VMA bij blad1 onder de object-dropdown bij u ook optionbutton1 t/m 3, die heb ik zelf ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak gebruik van ActiveX-besturingselementen, dus niet de formulier besturingselementen. Als je in het lint op Ontwikkelaars klikt en vervolgens op Ontwerpmodus, kun je de besturingselementen benaderen. Klik er met de rechtermuisknop op en selecteer bv. de optie Eigenschappen. Je ziet dan een hele riedel met eigenshappen van dat besturingselement die je allemaal kunt instellen. Zo heeft ieder ActiveX-besturingselement een naam die je kunt gebruiken in VBA.
Een andere optie is Programmacode weergeven. Als je deze optie aanklikt kun je de code zien die achter het besturingselement schuilgaat (zelf schrijven of opnemen met macrorecorder!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan