Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
ik heb 52 cellen
ik wil ze allemaal commentaar geven bij cel 1 week 1 bij cel 2 week 2 enz
hoe kan ik dit het snelst doen
Sub Commentaar()
For Rij = 1 To 52
Range("A" & Rij).AddComment "week " & Rij
Next
End Sub
Met een macro.
Code:Sub Commentaar() For Rij = 1 To 52 Range("A" & Rij).AddComment "week " & Rij Next End Sub
Bovenstaande macro zet vanaf cel A1 week en rijnummer als commentaar bij de cellen.
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Sub Commentaar()
For Rij = 3 To 35
Range("A" & Rij).AddComment "week " & Rij + 17
Next
End Sub
Sub Commentaar()
lRij = 3
For Week = 20 To 52
Range("A" & lRij).AddComment "week " & Week
lRij = lRij + 1
Next
End Sub
De code kopieer je in de VBE.
VBE vind je via ALT-F11.
Vervolgens Invoegen - Module
Code:Sub Commentaar() lRij = 3 For Week = 20 To 52 Range("A" & lRij).AddComment "week " & Week lRij = lRij + 1 Next End Sub
Met vriendelijke groet,
Roncancio
ok bedankt staat lrij voor begin rij?
kunt je een korte uitlag bij de regels zetten zodat ik zelf voor de andere opdrachten regels kan toevoegen
Sub Commentaar()
lRij = 3 '< -- lRij wordt gebruikt als beginrij en de rij dat steeds wordt aangepast.
For Week = 20 To 52 '< -- Lus die loopt van 20 tot 52
Range("A" & lRij).AddComment "week " & Week '< -- De cel A & lrij (beginnend bij 3) wordt voorzien van commentaar.
lRij = lRij + 1 '< -- lRij wordt met 1 verhoogd zodat de volgende rij wordt genomen. Anders blijft VBA bij rij 3
Next '< -- Volgende weeknummer wordt gekozen totdat 52 bereikt is.
End Sub
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.