• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel controle methode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miloandrea

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2013
Berichten
18
Hallo allemaal,

Ik loop nu tegen een probleem aan waar ik eigenlijk niet mee uitkom.

Ik wil namelijk via een Excel bestand een soort controle pagina maken.
Het zit als volgt, ik heb een lijst met ingekomen producten in een Excel bestand daarin zit een code vermeldt.
Ik heb nog een Excel bestand die uit de database komt en meestal zijn de codes die uit de database komt precies het zelfde als ingekomen producten.

Nu is mijn vraag, is er misschien een mogelijkheid dat ik een Excel bestand maak waarvan in de data uit ingekomen producten en de data die uit de database komt, kopieer en plak in een Excel sheet en dat de Excel sheet automatisch toepast welke niet overheen komen met elkaar?

Het is dan wel dat elke keer een andere ingekomen producten en andere database codes komen. dus is het dan ook mogelijk dat er een ingebakken macro komt of een Vba code?

Alvast bedankt voor het meedenken! :d

Gr. Milo
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xls
    57,5 KB · Weergaven: 33
Zet deze formule in C3 en trek door naar beneden:

Code:
=ALS(AANTAL.ALS($A$3:$A$29;C3)=1;"";C3)
 
Hallo Cobbe,

Bedankt voor de snelle reactie,

alleen volgens mij klopt er iets niet in het formule omdat ik #NAME? te zien krijg.

Gr. Milo
 
Ja ben ook beschaamd !!
De formule moest niet in C3 komen maar in E3.

Sorry!!!!!!!
 

Bijlagen

  • Miloandrea.xls
    60 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
haha geen probleem Cobbe!

Alleen heb nog steeds het zelfde #NAME? te zien om E3...

Gr, Milo
 
Maar in het door mij gepostte bestand werkt het toch of niet?

Aha echte crossposting!! Goed dat het werkt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan