• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel csv bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Beste experts,

Ik kan een VSC betand exporteren uit een programma. Nu zou ik echter een mooi overzicht willen creeren. Is het mogelijk om uit de regel wat gegevens te filteren zodat de gegevens in een eigen cel komen te staan middels een macro of formule?
Ik heb in de bijlage een voorbeeld gedaan.
Tabblad 1 geeft het CSV resultaat. Tabblad twee zou ik graag willen genereren.

Ik hoop dat jullie mij hierbij zouden willen en kunnen helpen.

Bijlagen

ik zie geen tabblad 2.

Je kan waarschijnlijk de gewenste tabel direct maken uit de csv, bijvoorbeeld met Power Query.
Daarom: plaats s.v.p. een csv-file (je bron) en een voorbeeldje van de tabel zoals je het wilt hebben (een excel-file).

Excuses... Blijkbaar kun je CSV niet opslaan met 2 tabbladen. Hier het bestandje...

Bijlagen

Het beste is de csv direct te importeren via "gegevens" > "uit tekstbestand/csv". Je kan dan het scheidingsteken van de kolommen aangeven, dan komen de gegevens automatisch in de kolommen.

Ik heb dit nu ingesteld via jouw excel-bestand in Power Query, maar dit gaat niet helemaal goed omdat de lengte van de tekenreeks te lang is (>255). Het principe blijft hetzelfde echter, de komma instellen om de gegevens op te splitsen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Excuses... Blijkbaar kun je CSV niet opslaan met 2 tabbladen.
Een CSV bestand is geen Excel bestand, het is een gewoon tekst bestand die je met Kladblok kan openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan