• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel data blad 1 automatisch inlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

koningbor

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2020
Bekijk bijlage label.xlsx

Zie bijlage.

Ik heb in blad 1 data staan die ik automatisch in tabblad labels wil krijgen. Zie tabblad voorbeeld.
Waar eenzelfde artikel die in 1 doos zit bij elkaar worden opgeteld en dus maar 1 keer te zien zijn, met een totaalaantal.
Is dit mogelijk met alleen excel formules - of moet je dan echt met vba gaan werken?

Ik leg het misschien slecht uit, maar je kunt het vanuit het voorbeeld wel begrijpen denk ik.

alvast bedankt
Bor

Laatst bewerkt:
Wat als je het beperkt tot 1 Label, waaruit je alle labels kunt genereren aan de hand van een dropdownmenutje.

Bijlagen

dat kan ook...maar liever automatisch...dit is best veel werk als je 30 labels hebt bijvoorbeeld.

maar mag ik vragen hoe je dit voor elkaar krijgt??

De unieke labes heb ik opgehaald met een formule. Vervolgens die in de gegevensvalidatie gezet.

Derest gaat allemaal automatisch met formules. Dus als je een label selecteert verandert het mee
Je kunt het zo maken dat als je data toeneemt, je label met formules etc altijd up to date is.

Dit is de snelste manier

Laatst bewerkt:
oke...dit is idd prima!

maar toch wil ik graag weten hoe dit gedaan wordt.
zou je dit ergens kunnen laten zien, zodat ik het zelf zou kunnen toepassen?

De doos komt er dan wel bij, maar als ik naar de doos ga zit er niks in??

Het bereik van alle formules even uitbreiden

@VenA

Je moet er natuurlijk wel oren naar hebben .....

Dan toch maar met een macro?

Graag!
ik heb dingen proberen aan te passen, zodat het goed voor mij werkt, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit op de goeie plek in sheet "labelsvert" te krijgen.
Het eerste doosnummer, moet in sheet LabelVert op B3, automatisch verschijnen.
Dan daaronder in het grijze gedeelte, artikel - dan barcode - dan aantal.
Hoe krijg ik dit in hemelsnaam in een macro?

bvd

Bekijk bijlage CSV-labelsvoorbeeld.xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan