• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel data veranderen met filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sderoos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2013
Goedemiddag iedereen,

Wederom vraag om jullie hulp. Op dit moment bezig met een excel bestand van ongeveer 2000 regels. Daar staan filters op zodat je ze kan sorteren. Als ik sorteer, pas ik de inhoud van een aantal cellen in een rij aan. Als ik het filter daarna verwijder zijn er meer cellen veranderd. Er is namelijk een kolom waarin een 1 of een 0,5 staat. Wanneer we sorteren met filter, de 1en in 0,5 veranderen, het filter verwijderen, zijn er opeens veel meer 1en in 0,5 zijn veranderd. Is dit zo een beetje duidelijk uitgelegd en is er een reden hiervoor?

Mvg Sander:thumb:

Hoi Sander,

Het gaat uitsluitend over de wijzigingen in een kolom met 1-en en 0,5 begrijp ik?
Wat me hierbij te binnen schiet:
Staan de celeigenschappen van de cellen in die kolom op dezelfde manier ingesteld? Als het aantal decimalen van een cel op nul staat dan zal de waarde 0,5 een 1 als resultaat hebben.

Groet,
Jogo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan