• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel database met Word bestand koppelen, maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

caddy_67

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Hoi,
Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Wat ik wil doen is een waarde uit een bepaalde cel in mijn bestaande worddocument laten verschijnen.

Wat ik al heb gedaan:
Ik heb een Excel werkmap gemaakt met prijzen van mijn producten erin.
Daar heb ik een regel waar producten staan, direct daaronder staat een regel met de prijzen voor de producten.
Een paar regels lager komt er weer een regel met producten en wederom daaronder een de regel met de prijzen

Nu wil ik een (word)prijslijst maken waar de producten opstaan en wil ik de prijzen daarbij zetten. Of anders gezegd, ik wil een door mij bepaalde celwaarde (uit het voorheen genoemde excelbestand) op een wederom door rmij bepaalde plaats, ergens in mijn worddocument laten verschijnen.

Is daar een mogelijkheid toe?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Hermann

Dag

- selecteer de gegevens in Excel die je in Word wil plaatsen
- kies Kopiëren
- ga naar Word en de plaats waar ze moeten komen
- kies Bewerken > Plakken speciaal > Plak link > MS Excel worksheet object, kies OK

wijzigingen passen zich nu automatisch aan.

Wigi

Wigi zei:
Dag

- selecteer de gegevens in Excel die je in Word wil plaatsen
- kies Kopiëren
- ga naar Word en de plaats waar ze moeten komen
- kies Bewerken > Plakken speciaal > Plak link > MS Excel worksheet object, kies OK

wijzigingen passen zich nu automatisch aan.

Wigi
Oh ja?! Zo makkelijk???
Ik zal het proberen, I'll keep you informed

Inderdaad Wigi, tjeee het werkt! Wist niet dat het zo eenvoudig was, bedankt voor je supertip:thumb:

Soms moet je het inderdaad niet zo ver zoeken.

Blij dat je geholpen bent.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan