• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel database

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincentsp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Berichten
4
Hallo,

Heb na een poosje werken een rapport samengesteld in Excel 2007, dit is een blanco rapport wat ik iedere keer na het invullen van de gegevens apart doe opslaan.

Nu zou ik eigenlijk met een aantal van de ingevulde gegevens uit de rapporten een database willen maken. Met als resultaat dat als ik een nieuw rapport maak de database meteen word aangevuld zodat ook later alle rapporten eenvoudig terug te vinden zijn.

Is dit mogelijk binnen excel??

Alvast bedankt,

Vincent:thumb:
 
Ik ben bang dat je toch wat duidelijker moet zijn in je vraagstelling. En.... ff een voorbeeldbestand, zonder gevoelige informatie bijsluiten doet vaak wonderen.
 
Hoi,

Heb zoals gevraagd hieronder een vereenvoudigd rapportje bij geplaatst.

Van dit rapport wil ik de informatie uit cellen B1, B2, B7 t/m B10, in een database verwerken zodat ik later met behulp van de database de rapporten weer terug kan vinden.

Hoop dat het met behulp van deze uitleg en het excel bestand de bedoeling iets duidelijker is.

Groeten Vincent.
 

Bijlagen

Beste vincentsp ;)

De laatste maand is dit al te sprake gekomen.

Bestand opslaan in een ander map met als naam, gegeven uit cel A1
Bestand openen vanuit Excel met gegevens uit cel A1.

Ik hoop dat het dat is wat je bedoeld.

Hier is er al eentje.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie,

Het tweede werkblad zou ik dus als database kunnen gebruiken,
maar hoe zorg ik dan de data bij het maken van een nieuw rapport word toegevoegd ipv overschreven.

Vincent:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan