Hallo, Ik zit al een tijdje te zoeken naar een oplossing. Heb een en ander kunnen vinden maar werkt niet gelijk ik het wil. Ik heb een tabel in excel waar ik een artikelnummer ingeef. Daarnaast geef ik de aantallen in die ik wil bestellen van dat artikel. Ik zou graag willen dat in de cel daarnaast automatisch de datum en huidige uur wordt ingevuld. Ja, dit lukt me met deze: =ALS(J5>0;NU();""). Maar wat is het probleem, ik zou graag hebben als de gebruiker de file afsluit, dat deze datum en uur wordt opgeslagen en hij deze niet meer kan aanpassen. Met mijn code gaat dit niet want als ik de file save en terug open staat er het huidige uur in.
Stel iemand plaatst een bestelling bij van een artikel dan moet dat weer de huidige datum geven en uur. Daarna ook weer automatisch opslaan na afsluiten. Ik had onderstaande ook gevonden, werkt goed maar deed niet wat ik wou:
'Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
'Worksheets("Blad1").Activate
' ActiveSheet.Range("A1").Select
'Dim iResponse As Integer
' iResponse% = MsgBox("Wilt u 'laatste update' automatisch wijzigen?", vbQuestion + vbYesNo, "Nieuwe update")
'If iResponse = vbYes Then
' Worksheets("Blad1").Range("A1").Value = Now
' Else
'End If
Ik heb meerdere tabbladen met bestelformulieren voor verschillende zones op mijn afdeling, dus dit zou moeten werken per tabblad apart.
Ik kan geen VBA schrijven maar begrijp het wel een beetje als ik het lees, alle, toch de simpele dingen. Bedankt alvast voor de hulp. Grt Jacky.
Stel iemand plaatst een bestelling bij van een artikel dan moet dat weer de huidige datum geven en uur. Daarna ook weer automatisch opslaan na afsluiten. Ik had onderstaande ook gevonden, werkt goed maar deed niet wat ik wou:
'Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
'Worksheets("Blad1").Activate
' ActiveSheet.Range("A1").Select
'Dim iResponse As Integer
' iResponse% = MsgBox("Wilt u 'laatste update' automatisch wijzigen?", vbQuestion + vbYesNo, "Nieuwe update")
'If iResponse = vbYes Then
' Worksheets("Blad1").Range("A1").Value = Now
' Else
'End If
Ik heb meerdere tabbladen met bestelformulieren voor verschillende zones op mijn afdeling, dus dit zou moeten werken per tabblad apart.
Ik kan geen VBA schrijven maar begrijp het wel een beetje als ik het lees, alle, toch de simpele dingen. Bedankt alvast voor de hulp. Grt Jacky.