• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Datum met dag en maand omzetten naar platte tekst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinovanommen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2004
Hallo,

Zelf ging ik ervan uit dat ik een kolom met datum (weergave: vrijdag 18 januari 2019) in een andere kolom kon plakken zonder waarden, waardoor er geen formule meer in zou zitten.
Ik zie in een ander overzicht van mij dat het me blijkbaar wél een keer gelukt is, maar heb geen idee hoe ik dat toen gedaan heb.

Als ik nu de datum plak, zie ik, als ik de cel selecteer nog steeds iets staan als: 18 1 2019.

Online zie ik dat er voornamelijk gesproken wordt over de optie om het naar getallen om te zetten, maar dat is dus niet wat ik zoek (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1151169)

Het zal ongetwijfeld kunnen, maar de vraag is alleen hoe.

Groeten, Tino

Kopiëren en plakken als waarde? Heb je anders een vb bestand?

Code:
=TEXT(a1;"dddd d mmmm jjjj")

Laatst bewerkt:
Hoi JEC,

Bedankt voor je snelle reactie, ik kom er helaas nog niet uit, vandaar een voorbeeld bijgevoegd. Dit is een klein gedeelte uit een overzicht, en ik ga er niet vanuit dat ik dat ooit handmatig heb gedaan.

Groeten, Tino

Bijlagen

Hoi JEC,

Ik was te snel met mijn reactie, ik heb nog even zitten spelen, en kwam erachter dat ik de geconverteerde kolom, nogmaals moest kopieren, en vervolgens moest plakken met de optie 'waarden'. Top! bedankt! :thumb::thumb::thumb:

PS.

Ik wil nog even het volgende meegeven voor diegenen die hier misschien ook wel eens mee worstelen, en dan bedoel ik voornamelijk ook formules in Excel:

In mijn vorige melding gaf ik al aan dat ik er al uit was gekomen, maar een 2e keer dat ik het weer probeerde, lukte het ineens weer niet :evil:

Gelukkig ben ik er al achter waardoor: Ik heb mijn Office365 blijkbaar in standje 'Nederlands' staan ipv 'Engels'. Dan moet ik dus ook =TEKST gebruiken ipv =TEXT, en dit zal ongetwijfeld voor alle formulenamen gelden.

Groeten, Tino

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan