• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: Deel kopieren naar beneden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter meXoo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

meXoo

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Hallo, ik ben niet zo goed met excel.. mijn vraag zou vast wel ergens op het internet te vinden zijn, maar kan hem niet vinden.

Als ik deze =Week1!E44 naar beneden wil kopieren, zonder dat de 44 en de E veranderd maar dat de Week wel naar 2 veranderd. Hoe kan ik dat dan voor elkaar krijgen?

=Week1!E44
=Week2!E44
=Week3!E44
=Week4!E44

Op deze manier. Ik had al iets gevonden van =Week1!$E$44 maar nu veranderd het week nummer nog niet.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Mvg Niels

Als de formule in rij 1 staat kan je het als volgt doen.
Code:
=INDIRECT("Week" & RIJ()&"!E44")
Met vriendelijke groet,

Roncancio

Zou u het misschien iets uitgebreider willen uitleggen, want als ik deze code er in zet en hem naar beneden sleep doet hij het nog niet.

Laatst bewerkt:
Zou u het misschien iets uitgebreider willen uitleggen, want als ik deze code er in zet en hem naar beneden sleep doet hij het nog niet.

- Ga naar cel A1
- Kopieer onderstaande formule in die cel.
Code:
- Je ziet nu als het goed is de waarde van de cel Week1!E44
- Sleep de formule naar beneden zodat de waardes van Week2!E44 ev, zichtbaar worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als de formule in rij 1 staat kan je het als volgt doen.
Code:
Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

nu moet hij wel vanaf een cel op rij 1 gaan doorvoeren. Volgende formule is iets ruimer:

Code:
=INDIRECT("Week" & RIJ([COLOR="DarkGreen"]A1[/COLOR])&"!E44")

Roncancio,

nu moet hij wel vanaf een cel op rij 1 gaan doorvoeren. Volgende formule is iets ruimer:

Code:
=INDIRECT("Week" & RIJ([COLOR="DarkGreen"]A1[/COLOR])&"!E44")

Je hebt helemaal gelijk.:thumb::thumb:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan