• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel deel van datum notitie

• Onderwerp starter Onderwerp starter arw1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

arw1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2014
Ik heb een database met verschillende records. Nu wil ik een draaitabel maken en daarin weergeven hoeveel records er per dag zijn, maar nu staat de datumnotitie als: 16-1-2013 15:43:00
Doordat hij ook de tijd noteert pakt de draaitabel dit allemaal als unieke waarden, terwijl ik juist wil weten hoeveel er op 16-01 2013 zijn binnenkomen.
Door de datumnotitie anders weergeven (dd-mm-jjjj), telt hij nog steeds met de orginele waarden, dus ik moet de tijdnotitie echt uit de cel zien te krijgen.
Iemand goede ideeen? Las ergens op een forum een engelse formule "datepart", maar kan hierover verder niets vinden voor de nederlandse versie.

Alvast bedankt!

Kijk eens bij de draaitabel bij opties naar groeperen. Of plaats even een voorbeeldje.

Anders even een extra kolom gebruiken en dan de formule =GEHEEL() gebruiken om de datum te "vangen"

Super bedankt VenA, de formule werkt in ieder geval!!!!
Held!!!

Graag de vraag nog op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan