Excel document al dan niet als alleen lezen openen (vbscript)

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuning4you

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Ik heb onderstaande code in een .vbs bestand. Wanneer ik op JA klik om als alleen lezen te openen, dan lukt dit. Ik kan dit echter meerdere keren na elkaar doen waardoor het bestand meerdere keren als alleen lezen open staat. Dit geeft me een probleem wanneer ik het document wens te openen om te bewerken. Ik klik dus op Nee maar als dit al eens open staat, dan opent hij dit als alleen lezen bestand.

Iemand een idee hoe ik dit probleempje kan omzeilen?

Bestand="test.xls"

Keuze=MsgBox("test als alleen lezen?",3,"Titel")

select case Keuze
case 6
Set objExcel = CreateObject("Excel.Application")
objExcel.visible = True
objExcel.Workbooks.Open(Bestand), False, True

case 7
objExcel.visible = True
objExcel.Workbooks.Open(Bestand)
end select

Misschien is dit een oplssing?

Code:
objExcel.DisplayAlerts = False

Helpt niet. Als ik kies om niet als alleen lezen te openen kan ik het excel blad bewerken. Open ik dit opnieuw niet als alleen lezen zou ik de melding moeten krijgen dat het document al open staat. Excel opent gewoon opnieuw dit document maar wel als alleen lezen.

Misschien iets eenvoudiger uitgelegd:

Bestand="C:\Documents and Settings\Andy\Bureaublad\Nieuw - Microsoft Office Excel-werkblad.xlsx"

objExcel.visible = True
objExcel.Workbooks.Open(Bestand)

Als ik dit uitvoer, dan opent excel het document om te kunnen bewerken. Als ik dit nadien terug uitvoer op mijn pc of op een andere pc, dan krijg ik geen melding dat het document al open staat maar opent excel het document opnieuw maar als alleen lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan