Excel document in de website weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrSvennie

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Hallo, ik ben bezig met een html-website (en ik gebruik Google Chrome). Die ga ik niet online zetten omdat hij voor privé gebruik is. Maar nu wil ik een excel document weergeven op de website. Daarvoor gebruik ik de volgende code:

<a href="file:///S:\Documenten\Excel\Havo5.xlsx" target="midden">Huiswerk</a>

Maar hij weergeeft hem niet, hij download hem. Hoe kan ik hem weergeven in het frame met de naam 'midden'??

Mvg,

MrSvennie

Volgensmij kun je Excel files niet weergeven in de browser op die manier.

Wat je wel kunt doen is bij de file voor "opslaan als" kiezen en dan "webpagina" gebruiken. Maar houd er rekening mee dat je dan alleen de data kunt weergeven, maar niet de data op je website aan kunt passen. Als je iets wil hebben wat je online kunt aanpassen is het waarschijnlijk makkelijker om je pagina te verplaatsen naar Google Docs, die heeft ook een spreadsheet die je wel online kunt gebruiken (maar ik weet niet of je die in een pagina kunt tonen)

Overigens als je de file upload moet je er rekening mee houden dat je link aangepast moet worden want je kunt bij een website niet verwijzen naar je eigen lokale folders.

je maakt je exel document en dan klik je op opslaan als en dan klik je op
plaatje.png
zie plaatje.

je krijgt dan een html document en een map deze doe je beide uploaden naar je ftp en het is gelukt ;)

Moet je wel ook even je link aanpassen naar het pad van het HTML bestand, maar dat had je al begrepen denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan