• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel document met ander Excel document verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rmoerman

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Berichten
31
Hallo iedereen,

Ik heb een tweetal excel documenten, deze zou ik graag met elkaar willen verbinden dus als je dat data in 1 excel bestand hebt ingevoerd, dat je bepaalde velden uit bestand a in bestand b kan zetten. Is hier een code voor of is het een standaard functie?

In het bestand dat geëxporteerd/synchroniseren met bestand b is wel een code aanwezig?

Een andere vraag is, in word staan een aantal checkboxen deze worden uitgelezen door middel van een code, als de code deze checkboxen in een excel veld plaats komt daar te staan treu or false, nu zou ik graag willen dat ie alleen true aangeeft is dit ook mogelijk?

Alvast hartelijk dank!

Groet,
Romario
 
In bestand A heb je een waarde in een cel. Die cel kopieer je. Dan ga je naar bestand B. In de cel in bestand B ga je rechtsklikken->plakken speciaal->koppeling plakken
 
Hallo Snijworst,

Kan dit gewoon toegepast worden, want het gaat om een bestand dat vaker gebruikt gaat worden.

Groet,
Romario
 
Kan dit gewoon toegepast worden, want het gaat om een bestand dat vaker gebruikt gaat worden.

?

Koppeling plakken is een normale functie die je altijd kunt gebruiken. Je kopieert een waarde uit een cel naar een andere cel en wanneer de waarde veranderd in de eerste cel, dan veranderd hij in de tweede cel gewoon mee.
 
?

Koppeling plakken is een normale functie die je altijd kunt gebruiken. Je kopieert een waarde uit een cel naar een andere cel en wanneer de waarde veranderd in de eerste cel, dan veranderd hij in de tweede cel gewoon mee.

Dat begrijp ik, maar het is een bestand die vaak van naam gaat verwisselen.

Groet,
Romario
 
Het bronbestand of het doelbestand?

Beidde gaan regelmatige veranderen het zijn bestanden die door potentiële klaten worden ingevuld en na aanleiding van dat maken we een plan. We hebben momenteel twee legen documenten, zodra we een ingevuld word document terug krijgen lezen we die uit in bestand A, maar die data moet voor sommige projectleiders ingelezen worden in het plan. Het plan wordt dan bestand B, Alle twee de excel bestanden worden gesaved as, dus we houden het origineel leeg en kunnen het telkens uitlezen en invoeren.

Groet,
Romario
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan