• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel documenten te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

BenjaminDM

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2017
Beste mensen,

Ik heb een probleem met verschillende Excel bestanden op mijn werk. Wij moeten bestanden van Excel uploaden op een website, maar deze mogen maar minder dan 10.000 Kb zijn. Ik heb bepaalde documenten kunnen verkleinen tot onder 10 000 kb maar een stuk of 8 lukken niet. Hebben jullie een idee hoe ik deze documenten kan verkleinen tot onder het gewenste getal? Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar voor de rest lukt mij dit niet.

Alvast bedankt,

Benjamin

Kijk eens wat het met de grootte doet als je ze opslaat als .xlsb (Excel binaire werkmap)

De files opslaan als xlsb misschien?
Edit: ED was me voor:)

Laatst bewerkt:
Kijk eens wat het met de grootte doet als je ze opslaat als .xlsb (Excel binaire werkmap)

Dit blijft hetzelfde. Ik heb andere documenten gesaved als Excel-werkblad ipv Excel werkblad 97'-2003 en dat hielp. Maar niet bij allemaal.

Dan zullen de afbeeldingen de oorzaak zijn.

Dan zullen de afbeeldingen de oorzaak zijn.

Heb de afbeeldingen gecomprimeerd op alle verschillende mogelijke manieren. De foto's, (zijn afkomstig van een toestel dat wij gebruiken), staan op de laagste pixels. Dus zou raar zijn mochten de foto's de oorzaak zijn.

Dan ben ik nog steeds benieuwd naar het document zelf.
Het blijft gissen zo.

Zoals Edmoor al zei, de afbeeldingen zijn zeer waarschijnlijk de oorzaak. Heb je al geprobeerd deze te verwijderen en het werkboek op te slaan onder een andere tijdelijke naam (OPSLAAN ALS)? Dan kan je zien of de afbeeldingen daadwerkelijk de dader zijn.

Zoals Edmoor al zei, de afbeeldingen zijn zeer waarschijnlijk de oorzaak. Heb je al geprobeerd deze te verwijderen en het werkboek op te slaan onder een andere tijdelijke naam (OPSLAAN ALS)? Dan kan je zien of de afbeeldingen daadwerkelijk de dader zijn.

Het ligt niet aan de afbeeldingen. Dat heb ik allemaal al geprobeerd. Een excel document, om een voorbeeld te geven, hier uploaden lukt mij om één of andere reden niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb verschillende dingen geprobeerd

Met zo'n duidelijke uitleg zou ik zeggen: 'dan moet je andere dingen proberen'.

Wat geeft deze macro als resultaat ?

Code:
Sub M_snb()
  for each it in sheets
    y = y + it.shapes.count
  next
  msgbox y
End sub

Een excel document, om een voorbeeld te geven, hier uploaden lukt mij om één of andere reden niet.

Je kan hem op een filehost zetten en dan de link hier plaatsen.

Zit er veel 'voorwaardelijke opmaak' in?

Als ik alle afbeeldingen uit het bestand verwijder houd ik een bestand over van 22 kb ipv 21783 kb

Precies, het zijn toch echt de plaatjes:
Plaatjes.JPG

Dit is het rare. Volgens mij is er iets dat niet klopt in men Excel zelf, maar zo goed ben ik nu ook weer niet met het programma en heb alles al geprobeerd dus..

Bovenstaande toont duidelijk dat de plaatjes in dat document samen al 21 MB zijn, dat krijg je dus niet kleiner.
Image5, 6 en 10 zijn de grote boosdoeners.
Plaatjes.JPG

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan