• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel doorboeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

benprint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Beste mede excel gebruikers

IK worstel al een tijd met een vraag. IK gebruik verkoopfactuur5 van ms al twee jaar. Wel aagepast maar goed. Nu heb ik hier een vraag over. Als ik een factuur doorboek word hij in een mapje bewaard als ik de factuur later wil oproepen door in het mapje erop dubbel te klikken blijkt het een plaatje te zijn (wel * .xls) als ik bijvoorbeeld wat vergeten ben in te vullen dan lukt dit hierdoor niet meer. Ik kan wel deze klant op nieuw in gaan boeken met het zelfde factuur nummer. Maar dit blijft een karwei. Misschien dat het mogelijk is om mijn doorgeboekte factuur helemaal als xls op te slaan i.p.v een xls document met een plaatje .:(

als ik bijvoorbeeld wat vergeten ben in te vullen dan lukt dit hierdoor niet meer.
Dit is administratief volkomen verantwoord geregeld! Een factuur MOET namelijk een status 'definitief' hebben zodat er juist voorkomen wordt dat er nog iets wordt gewijzigd. Je wil toch niet met een klant in de discussie geraken dat er nog iets betaald moet worden door een regel die JIJ later hebt toegevoegd? IK zou dat in elk geval niet accepteren! ;)
Iets 'vergeten' betekent echt dat je een geheel nieuwe factuur moet maken met een eigen uniek volgnummer!

Groet, Leo

Wat je zegt klopt ook en ben ik het mee eens. Gerommel aan facturen word vaak niemand blij van. Maar ik maak (wie niet) wel eens type fouten en de spellingscheck doet het niet (werkt wel bij een nieuw leeg werkblad). En type fouten op een factuur vind ik een beetje slordig ik gebruik trouwens 2007.

misschien moet je het op beide manieren op gaan slaan.

Dus één kopie in XLS om later te kunnen bijwerken en één definitieve voor de administratie als plaatje.

Mvg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan