• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel doorvoeren gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

ollegrieze

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2005
Ik heb een werkblad in excel die een ledenbestand bevat van diverse verenigingen.
Nu wil ik gaarne volgende bladen in dit bestand aanmaken. Secretariaten en een blad jeugleden.
Nu is mijn vraag kan ik als ik op het blad leden iets wijzig dit automatisch laten doorvoeren naar de genoemde bladen.

Het staat hier al ergens op het forum, maar vooruit.
Als je op blad 2 in cel A1, de inhoud wil zien van cel A1 op blad 1 zet je in blad 2 (of 3, 4, ,5 enz) de formule '=Blad1!A1'

Mijn bedoeling is dat de gegevens van bv. kolom A1 tot H1 compleet wordt gepaatst in blad 2 als ik een wijziging doorvoer in b.v. G1 of daar een status aangeef b.v. jeuglid.

Laatst bewerkt:
Ja, dus als je op blad 2 in A1 '=blad1!A1' zet en je sleep deze door naar beneden, vul excel het zelf netjes aan, tot waar jij wilt.
Sterker nog, als je op blad 2 in alle eerste cellen (dus A1, B1, C1 enz) de verwijzing zet en je selecteerd deze cellen en je sleept ze door naar beneden, dan wordt dat gedaan voor alle kolommen die je geselecteerd hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan