• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel een MRP maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirkkuyt7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2016
Beste allemaal,

Ik moet voor mijn project op school een MRP schema maken.
Dit heb ik eerder al geleerd en is natuurlijk niet erg moeilijk.
Nu moet ik voor dit project er misschien wel 50 tot 60 maken.
Dit is niet echt te doen met de hand en daarom was ik van plan om een macro te maken.
Ik begrijp hoe je een macro moet maken, maar het lukt me niet om dit in excel te doen.

Als eerste kolom heb ik de Brutobehoefte, hierna de geplande voorraad, dan de orderontvangst en hierna de ordervrijgave.
De brutobehoefte is gegeven, ook is de beginvoorraad, veiligheidsvoorraad, bestelhoeveelheid en aantal weken levertijd gegeven.
Heeft iemand tips, ik ben al een aantal uur aan het klooien met onder andere de functie "Als"en "afronden naar boven boven", maar de ordervrijgave wil nog niet lukken.

Heeft iemand tips?

Geef is een bestandje als voorbeeld dat zal veel mensen hier helpen tot het vinden van jou oplossing.

Gezien de naam van de TS denk ik een Resources Planning voor een betere opstelling:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan