Excel embed in powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

Attatae

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2017
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb bijgevoegd bestand zoveel mogelijk uitgekleed, maar probleem blijft.
Ik wil in een Diapresentatie van Powerpoint gegevens laten zien en middels een userform aanpassen. Ik heb een excelsheet ge-embed in een dia als een soort database.

Nu klik ik op de knop Open Userform en dan op verwijderen. De bedoeling is dat rij 2 verwijderd wordt en de range gesorteerd wordt.
De rijen gaan keurig weg en de range wordt gesorteerd.

Wanneer ik de diavoorstelling eindig en weer opnieuw opstart,
ik dan op sorteren klik of weer op Open Userform, dan is de data ineens weer terug.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Ik heb in het bestand waar ik in werk ook dat er data verdwijnt uit de excelsheet of weer terugkomt...

Bijlagen

Deze code is voldoende in het userform:

Code:
Private Sub btnTvVerwijderen_Click()
  With ActivePresentation.Slides(1).Shapes("Excel1").OLEFormat.Object.Sheets("Blad1")
        .Rows(cbETNaam1.ListIndex + 1).Delete
        .Range("A2:F20").Sort .Range("A1"), , , , , , , , 1
    End With

hide
End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
   cbETNaam1.List = ActivePresentation.Slides(1).Shapes("Excel1").OLEFormat.Object.Sheets("Blad1").Columns(1).specialcells(2).Value
End Sub

Na opslaan/openen blijft de verwijdering intact.

De code voor de knoppen op de slide:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    With ActivePresentation.Slides(1).Shapes("Excel1").OLEFormat.Object.Sheets("Blad1")
        .Range("A1:F20").Sort .Range("A1"), , , , , , , 1
    End With
End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()
  UserForm.Show
End Sub

Laatst bewerkt:
Helaas, wanneer ik nu de presentatie afsluit en weer opnieuw open komen de waardes weer terug bij het klikken van een van de knoppen.

Even gekeken bij het plaatsten van een willekeurige tekst in cel A30 bij het klikken van de knop verwijderen. Wanneer ik druk verwijderd de juiste rij en komt de willekeurige tekst in cel A30.
Maar wanneer ik de presentatie beëindig en weer start, en dan op een knop druk dan is de rij weer terug en de tekst bij A30 verdwenen. Alsof hij de wijzigingen niet in de excelsheet opslaat...

Edit:

Hmm, na het verwijderen de embedded worksheet opslaan met onderstaande code komt de data niet meer terug en werkt het wel...
Code:
 ActivePresentation.Slides(1).Shapes("Excel1").OLEFormat.Object.Save

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan