• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel en afdruk samenvoegen????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Is het mogelijk om in een excel-bestand met afdruk samenvoegen te werken. Ik wil graag een excelbestand koppelen aan de contactpersonen van Outlook.

Ik heb in de help-funktie van Excel niks hierover kunnen vinden.
Is er eventueel een of andere formule te gebruiken, waarmee ik dit kan oplossen? Een andere oplossing is natuurlijk ook van harte welkom.
Het gaat over Excel 2000 of XP.

Of je echt kan koppelen aam contactpersonen weet ik niet.
Je kan vanuit Excel wel mail versturen middels een macro.
De macro koppel je aan een knop (werkblad formulieren) op je werkblad

Sub Verzend()
ActiveWorkbook.SendMail Array("pietjepuk@provider.nl")
' hier moet je de email adressen zetten waar het naar toe moet
' dus Array("adres 1", "adres 2", enz) tussen aanhalingstekens
' en gescheiden door een komma

End Sub

Hoi Ansje,

Volgens mij is dat ook niet mogelijk met excel hier zal je word voor moeten gebruiken ,

natuurlijk weet ik niet precies wat de bedoeling is maar het werkt ongeveer als volgt, in ieder geval met office XP

je exporteert de contactpersonen naar excel.
open outlook ga naar bestand>> inporteren/exporteren>>>kies vervolgens voor exporteren naar bestand en klik volgende kies nu voor Excel etz... etz... wijst zich vanzelf volgens mij nu kan je die contactpersonen gebruiken om in word een mail merge te maken... zie de help of gebruik de wizard samenvoegen deze vind je onder EXTRA >briefen en verzendlijsten.

nu wil jij denk ik een gedeelte van een excel bestand toevoegen dit zou je eenvoudig kunnen doen door het te vanuit excel te kopiëren en in word te plakken op de gewenste plaats mocht het anders zijn dan moet evene iets meer info geven of een voorbeeld meesturen.

Bedankt voor julie reacties, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel.
Hoe het in Word werkt wist ik al, maar ik wil juist een factuur die gemaakt wordt in Excel direct adresseren met de contactpersonen van Outlook. De factuur moet dan ook via de gewone post verzonden worden (niet via mail).
Ik was er al bang voor dat dat niet ging lukken.
Om het naar Word over te hevelen is te omslachtig. ik heb dan net zo vlot zelf het adres ingetypt.

Toch bedankt. als er nog andere suggesties zijn, hoor ik het graag!!!

ooohhhh zo,

oke nu begin ik het te snappen

Je zal toch de contactpersonen moeten exporteren naar excel
deze mag in een andere werkmap staan maar wel zo dat je via die Factuur er bij kan komen.

je kan dan met bv de formule VERT.ZOEKEN
in die lijst het juiste persoon kiesen bv doormiddel van een debiteuren nummer te typen komt dan de rest in de juiste velden terecht. hier zijn meerde mogelijkheden voor.

bijgaande even een heel klein voorbeeld met uitleg.

kom je er niet uit of wil je toch iets ander horen we je weer.

Bijlagen

Ook dat wist ik.
Maar het nadeel is dan dat ik steeds als er iets in het adresboek wijzigd, ik opnieuw die gegevens moet exporteren naar Excel of twee adressenbestanden moet gaan bijhouden.
Ik vind het raar dat je in Word wel rechtstreeks de gegevens van de contactpersonen kunt samenvoegen met het document en bij excel niet.

Hoi Ansje,

het is inderdaad raar da MS dit zo heeft gedaan maar ja
het is niet anders.

Toch heb ik nog een oplossing die je mischien zou kunnen
gebruiken, je kan namelijk contactpersonen van outlook naar Excel slepen :)

Je zet daarvoor je weergave in outlook op adresboekje
zoekt het juiste contact en sleept 'm vervolgens naar een daarvoor gereserveerde plaats in excel.

heb even een klein voorbeeldje bijgevoegd.
hoop dat het wat voor je is ...het mooiste zou zijn als je een macro had die het contact uit outlook pakt maar ja das lastig.

Bijlagen

Dat is inderdaad wel iets!!!!!!
Je moet maar op het idee komen.

Hartstikke bedankt.

Hey Ansje,

heb nog iets bedacht voor je :D

maar... dan moet ik even weten in welke cellen
de gegevens moeten komen te staan

en welke gegevens je gebruikt.

heb al iets gemaakt ... je drukt op een knop in je blad
als je de klant gegevens wil inporteren
nu opent een userform en een outlook melding
dat een programma toegang wil tot outlook (dit kan wel worden opgelost maar daarover later meer)

nu kan je de klantnaam intype en de gegevens van de klant komen daaronder te staan.
druk op invullen en klaar.

voorbeeldje zou moeten werken met officeXP (2002)
laat even weten of het wat voor je is :cool:

heb 'm gemaakt met office2003 en een kleine test gedaan met Xp en moest toen wat dingen aanpassen
maar hoop dat ie nu werkt.

Bijlagen

Hoi Eric

Hartstikke bedankt. ik kan alleen de macro niet gebruiken omdat ie zegt dat ik dan een digitale handtekening nodig heb???
zie bijlage

groetjes Ans

Bijlagen

• foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    26,8 KB · Weergaven: 55
Hoi Ansje,

Dit kunnen we meestal oplossen

Probeer even of dit lukt:

open excel ga naar EXTRA >>Macro >>beveiliging...

en zet hiet de beveiliging op Gemiddeld
klik op ok en probeer het nog eens je krijgt nu een melding dat een macro mogelijk virus bevat.
kies nu voor macro inschakelen.

je zal zien nu werkt ie wel (hoop ik)

Hoi Eric,

ik heb de beveiliging op gemiddeld en op laag gezet, maar krijgt steeds diezelfde melding.

groetjes Ans

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan