• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel en boekhouding

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Binnenkort moet ik een gevorderde Excel cursus geven waarbij o.a. boekhoudkundige functies en het maken van fiche voor stockbeheer aan bod moeten komen.
Nu ben ik helemaal geen boekhouder. Heeft toevallig iemand een voorbeeld van een Excel bestand voor stockbeheer? Of een hint hoe dat in de praktijk wordt gedaan?
Zodat ik niets uit mijn duim moet zuigen...
En welke functies gebruikt een boekhouder? Ik ken enkel financiële functies in de aard van PMT...

Alvast bedankt!

Beste reneemettrie ;)

Aan welke functies had je gedacht voor je curcus Excel te geven ?
Daarna kunnen we je helpen de functie uit te leggen.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste reneemettrie ;)

Aan welke functies had je gedacht voor je curcus Excel te geven ?
Daarna kunnen we je helpen de functie uit te leggen.

Groetjes Danny. :thumb:

Probleem is: geen idee, vermits ik niet weet welke functies boekhouders nodig hebben :mad:
Opdracht is gewoon: cursus aanpassen aan mensen die opleiding boekhouding volgen, zonder verdere uitleg...

waarom de doelgroep (boekhouders) niet eens gevraagd welke cursusinhoud gewenst is?

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

waarom de doelgroep (boekhouders) niet eens gevraagd welke cursusinhoud gewenst is?

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Normale vraag. En in een normale opleiding doe ik dat ook.
Maar de doelgroep heeft niets te vertellen ... (dat ik dit zeg wil niet zeggen dat ik dit leuk vind maar zo is het nu eenmaal) Het zijn mensen die in opleiding zijn. Het programma werd niet door hen opgesteld. Ik vraag me zelfs af of degene die dit wel heeft gedaan iets van Excel en boekhouding kent. Geen ideale situatie dus. Ik heb ze net Word basis gegeven, en ze krijgen Excel basis van iemand anders.

Normale vraag. En in een normale opleiding doe ik dat ook.
Maar de doelgroep heeft niets te vertellen ... (dat ik dit zeg wil niet zeggen dat ik dit leuk vind maar zo is het nu eenmaal) Het zijn mensen die in opleiding zijn. Het programma werd niet door hen opgesteld. Ik vraag me zelfs af of degene die dit wel heeft gedaan iets van Excel en boekhouding kent. Geen ideale situatie dus. Ik heb ze net Word basis gegeven, en ze krijgen Excel basis van iemand anders.

Hoi,

Kijk eens hier

http://http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=stockbeheer+in+excel&meta=&aq=2&oq=stockbehee&fp=8b5dc20de4ccd027

JTMT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan