• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel en valuta met een functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

sniffertje

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Kolom A: Datum
Kolom B: Prijs met valuta bijv. EUR 1,00 of USD 1,00
Kolom C: moet een functie worden met een som die alles optelt van een bepaalde datum maar dan alleen de euro of alleen USD getallen

1-1-2010 , EUR 1.00
1-1-2010 , USD 1.00
1-1-2010 , USD 1.00
2-1-2010 , USD 3.00

Ik wil een som hebben in een veld die bijvoorbeeld alleen de USD bedragen van 1-1-2010 optelt en dus de EUR bedragen niet meeneemt, hoe kan ik dit onderscheid maken in een functie?

Heeft iemand een idee hoe je met de functie SOM.ALS een selectie kun maken op een bepaalde valutacode?

Sniffertje,

Hoe bepaal jij wat een euro of een dollar moet zijn ? Mat andere woorden : Wijzig jij bij elke valuta de celeigenschappen of type jij de tekst van de valuta in ?

Ik zou kiezen om een extra kolom te maken met de valutasoort en een kolom voor enkel het bedrag. Dan is het vrij simpel om de aparte valuta op te tellen.

Ok, een aparte kolom is geen probleem, maar hoe kan ik een som functie maken als ik op elke rij de valuta vermeld. Op een rij heb ik bedrag staan met valuta. Hij moet dus rijen bijelkaartellen

Sniffertje,

Het is altijd handig om een voorbeeld bestandje bij te leveren. Is iets handiger om mee te denken.
Ik heb nu zelf iets bedacht dus of het bij jouw bestand aansluit weet ik niet.
Via validatie heb ik de kolom valuta beperkt tot EURO of USD

Bijlagen

Zoiets, alleen ik heb meerdere bedragen op een rij staan. De bedragen op eenzelfde rij zijn wel altijd van dezelfde valuta, zie bijlage:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan