Excel en VB ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Hey allemaal !!

Ik ben een progje aan 't maken voor een bedrijfje, maar ik zit met een probleempje: ik moet een bepaalde opstelling aanhouden, zodat het mooi geprint wordt...

Zie hier:
Schets.gif

Kan ik dit het beste doen in VB of dmv macro's in excel ?

Met VB is dit wel te doen denk ik.
Als je nou een paar velden aanmaakt waar alle info ingevuld kan worden, en dit correspondeert met een gedeelte op het formulier moet het wel werken.
Dit is een simpel voorbeeld:

Voorbeeld.exe

Of bedoel je dit niet?
Zo ja, dan wil ik het volledige proggie wel voor je schrijven hoor...

ehh, dit is ongeveer wat ik bedoelde, alleen moet er in het programma zelf ook nog een heleboel veranderd kunnen worden door de gebruiker (plaats van adres enzo)

Dus je wilt meerdere velden gebruiken?
Bijv. een veld voor Adres een veld voor ordernummer enz.?

Ik bedoel zoiets als in mijn voorbeeld (dus hele lijsten die tegelijkertijd ingevoerd moeten kunnen worden).

Piece of cake.
Als je nou eerste die layout opmaakt in VB, vervolgens een invoervak maakt bij elk onderwerp (invoervak bij Adres klant, ordernummer etc.) dan is dat toch niet zo'n probleem :confused:? Je kan zelfs de BTW automatisch laten berekenen.
Als je verder wilt weten hoe je iets print, kijk dan hier: http://165.193.123.40/content/artic...ent_id={B57CC9AE-E2D8-499D-BD7A-99E619F4F88F}.
Succes!

!!!!EDIT!!!!: Ik kijk zojuist naar de bron van die site over printen, het komt van het boek "Teach Yourself Visual Basic 5 in 24 Hours". Toevallig heb ik het boek hier liggen in het Nederlands "Visual Basic 5 in 24 uur" van Greg Perry, dus als je Nederlands uitleg wil, race naar de bieb!

Laatst bewerkt:
Hardstikke bedankt computernerd !

Ik wist namelijk niet precies hoe dat nou in z'n werk ging met dat printen in vb.

Ik post hier wel weer als ik nog tegen andere dingen aanloop die niet willen lukken.

Het wil me dus niet helemaal lukken...

Ik heb nu een bedrag en daar wil ik de btw van weten, maar hoe krijg ik vb nu zover dat hij de btw ook in 2 decimalen laat zien...

Nu ziet het er zo uit:

afronden.JPG

Die getallen onderaan (met de pijlen aangegeven) moeten dus in 2 decimalen komen.

Dat is mogelijk door de "Format" notatie op te nemen in de code:

Format (expressie, "€###,##0.00")
Dus bijvoorbeeld Format(bedrag + btw, "€###,##0.00")

Ik hoop dat het werkt, en anders post je het maar weer hier!

label15.caption = format(btw + bedrag, "€###,##0.00") denk ik, ik heb geen tijd om het uit te proberen, maar vanavond heb ik alle tijd voor je :).

EDIT: je kan ook gewoon label15 = format(expressie, €###,##0.00") doen, dus zonder de .caption achter label15.

Laatst bewerkt:
Ok, nu zegt ie wel braaf dat het €0,00 is, maar zodra ik iets invoer rond hij weer gewoon af op hele getallen...

Dit is de code:

Code:
lstBedrag2.AddItem Text1.Text

IndexNr = 0
Totaal = 0
   Do Until IndexNr = lstBedrag2.ListCount
          Totaal = Totaal + (Val(lstBedrag2.List(IndexNr)))
      IndexNr = IndexNr + 1
   Loop
Label15 = Format(btw + bedrag, "€###,##0.00")

Label15.Caption = Totaal

Label16.Caption = Totaal * Label21.Caption \ 100

Label17.Caption = Totaal * 1 + Label16.Caption

Text1 = Invoer van Prijs
lstBedrag2 = Lijst met Bedragen
Label15 = Totaalbedrag Exclusief
Label16 = BTW
Label17 = Totaalbedrag Inclusief

Laatst bewerkt:
Je weet dat je "€###,##0.00" ook bij de andere labels neer moet zetten? Anders weet ik het ook niet, ik ga even de situatie namaken in VB, en kijken of dit probleem zich dan ook voordoet.

En, doet het probleem zich ook bij jou voor?

En dan nog ff een vraagje: Ik heb een image, deze kan worden veranderd door d'r op te klikken. Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat als er op Annuleren wordt geklikt, dan het plaatje dat er stond er nu ook weer komt. Bij mij komt er nu namelijk steeds een leeg vlak.

Hier heb je de code:

Code:
Private Sub Image1_Click()
With CommonDialog1
.Filter = "Logo's (*.jpg; *.gif; *.bmp; *.jpeg; *.pcx)| *.jpg; *.gif; *.bmp; *.jpeg; *.pcx"
.DialogTitle = "Selecteer een nieuw logo"
.ShowOpen
If Err Then MsgBox "Foutje" 'Dit werkt dus niet !!
Image1.Picture = LoadPicture(.FileName)
End With
End Sub

Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat als er op Annuleren wordt geklikt, dan het plaatje dat er stond er nu ook weer komt. Bij mij komt er nu namelijk steeds een leeg vlak.
In het eigenschappenvenster links, kan je een standaard picture aan het element toekennen, zodat als je Userform wordt geactiveerd er al standaard een plaatje inzit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan