• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel erg traag bij sommige handelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvanoers

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
sinds kort is excel erg traag bij sommige handelingen. Als ik bv iets van een website kopier en vervolgens in excel wil plakken, duurt het bijna 10 seconden voor het verwerkt is... Ook als ik cellen wil verplaatsen duurt het erg lang. Verder werkt alles prima, bestanden openen gaat zonder slag of stoot. Iemand enig idee?....

Beste Bart,

Die ervaring heb ik ook. Bij het kopieren van een pagina van internet naar Excel worden ook alle hyperlinks meegenomen en de opmaak. Als je kiest voor Bewerken > Plakken Speciaal . Waarden, dan gaat het als een speer! Maar dan ben je wel je opmaak en de hyperlinks kwijt :-(

Richard

ha richard,

bedank voor je reactie, maar ik heb het probleem al als ik een getal (bv artikelnummer) kopier en plak... Het is allemaal geen spannende info, vandaar dat ik het zo vreemd vind. Aan het intern geheugen kan het ook niet liggen (4GB) en tot een week geleden werkte alles prima...

Draait er misschien een macro op de achtergrond?
Komt deze traagheid voor bij alle bestaande bestanden, en ook bij alle nieuwe bestanden?

Als je een nieuw bestand opent en opslaat, klik dan eens op Alt+F11 om te kijken of er ergens een macro meegaat.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan