• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Experience Day

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hanne Hellemans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Dag iedereen

In juni 2009 organiseer ik een tweede editie van de Excel Experience Day in België. Dit is een congres voor en door Excelgebruikers. Ik ben op zoek naar nieuwe thema's en zou daarvoor graag beroep doen op jullie inspiratie. Het gaat over korte sessies van max. 1.5 uur, waarin een specifiek Exceltopic behandeld wordt. Het programma van vorig jaar vinden jullie op: http://www.klu.be/event/EXCELNB/programma.htm.

Alvast bedankt voor de tips!!!!

Hanne

Welke vragen vaak terug komen op de verschillende forums:

sorteren met meerdere criteria's
zoeken met meerdere criteria's
draaitabellen en opmaak (office 2003)
draaitabellen van meerdere tabbladen

En er zullen nog wel meerdere onderwerpen zijn die wederkerend zijn.

- Starten van een macro van een ander bestand
- Foutmelding bij het openen "De computer heeft een onjuiste bewerking gedaan en dient te worden afgesloten" oplossen.
- Versturen van e-mailberichten via Excel

etc.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Klassenmodules
Excel VBA vs VB.net en VSTO
VBA en Windows API Calls

Het automatiseren van de VBEditor: hoe laat ik macro's macro's en userforms maken ?

Het koppelen van Excel met websites (webqueries, Internet Explorer-bibliotheek gebruiken in VBA)

Front-End/Backend oplossingen: hoe gebruik ik Excel slechts als data-opslagmagazijn en beheer ik userinterface met userforms.

Hoe maak ik mijn applicaties gebruiksvriendelijker, voorkom invoerfouten, omdersteun gebruikersinvoer en gebruikerskeuzen en pas 'procedurele ergonomie' toe ?

Mag ik ook vragen wat de kostprijs is van deze editie? Alsook is er al een datum en plaats geprikt voor de editie van dit jaar?

Deze dag vindt plaats op 3 juni 2009 in Business Faculty - Nederoverheembeek. Als je binnen een drietal weken nog eens surft naar www.excelexperienceday.be vind je alle nodige informatie. Zeker komen, want de vorige editie was echt een succes!

Binnen de SOMPRODUCT formule kun je verschillende keren naar dezelfde kolom verwijzen met andere criteria en ook het resultaat uit dezelfde kolom halen. Hierdoor kun je bv klassen van bedragen verkrijgen.
Vb.

=SOMPRODUCT((data!G2:G100=E3)*(data!Y2:Y100>=A7)*(data!Y2:Y100<A8)*data!Y2:Y100)

In deze formule wordt 2 x een filter op dezelfde kolom gelegd. In dit voorbeeld wordt gewerkt met grenzen van schadelast (A7 = € 2.500 en A8 = € 5.000). Hierdoor pakt hij alleen de gevallen die >= € 2.500 en < € 5.000 zijn uit kolom Y. Hiermee creeer je dus een filter met klassen schadehoogte.

SOMPRODUCT is een zeer krachtig middel, maar vereist wel goede kennis van wat je wilt en laat zich ook niet simpel copieren naar andere tabbladen.

prachtige krachtige formule!!

Suc6

Gesus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan