• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel experts: kunnen jullie helpen in de creatie van offerte programma via excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanaerts

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2015
Beste Excel experts,

Ik breek al weken mijn hoofd over de formules in Excel.
Ik zit met volgende punt:
- uit een extern programma haal ik een dynamische draaitabel met gegevens
- uit die gegevens wil ik automatisch offertes laten draaien

Ik heb mij al suf gezocht op het maken van zoekfuncties, etc en geraak er niet wijs uit.

Voor wie interesse heeft en zijn tanden er in wil zetten... :rolleyes:

Als je vragen hebt, stuur mij gerust een PM...

Bekijk bijlage Offerte template.xlsx

Dag Johan,

Hoe had je de offerte voor ogen.
Een kengetal (Kavel nr: ) invullen en de gegevens erbij zoeken (=Vert.Zoeken)?

zet deze in K21 :
Code:
=VERT.ZOEKEN(F21;'Unit Geavanceerde Weergave'!$B$2:$I$53;6+(LINKS(B21;1)="C");ONWAAR)
van daar uit kun je de formule naar beneden kopiëren

Maar dan zijn er ook nog J14, J15 en J16 ;)

ja dat klopt, edmoor.

jammer dat de namen van de tabelkoppen niet in de offerte staan . dan kun je een formule maken voor alle opvragingen.

Wellicht dat Johan daar wat aan kan doen.

de namen van de kolommen (kavelnr, oppervlakte, etc) komen uit het extern programma en kunnen niet aangepast worden.
Het is mijn bedoeling dat er het "kavelnummer" boven aan ingevuld wordt en dat het "grondaandeel" en "constructiedeel" automatisch ingevuld worden
Indien het gemakkelijker is om bovenaan ook parkingnummer en berging nummer toe te voegen om zo de zoekfunctie te laten "werken" kan dit aangepast worden.
De template offerte mag naar believen aangepast worden.

Maar hoe haal je dan uit de Unit Geavanceerde Weergave dat pp-0001 bij A0.1 hoort? En zo ook de koppeling A0.1 met BG A11?
Als dat te koppelen is heb je alleen het appartementnummer nodig om alles op te halen.

goh gekoppeld moet dit niet worden.
Om het gemakkelijk te maken qua lay-out lijkt het mij beter bovenaan appartement...xxx te kiezen, staanplaats xxx te kiezen en/of berging xxx
Op die manier kan er via zoekfunctie in de geavanceerde weergave gezocht worden naar appartement xxx, staanplaats xxx en berging xxx en de daaraan gekoppelde prijzen (grond+constructie).

Of hebben jullie een ander voorstel?

Het gaat hier om 1 complex met 1x grondwaarde staanplaats en 1x grondwaarde berging en zo ook de constructiewaarde van de staanplaats en berging. Is dat altijd het geval voor deze offertes? En zijn dat altijd de laatste 2 regels?

Laatst bewerkt:
tabel-matrix met verwijzing

Hallo Edmoor,

In je bovenstaande reactie van 10.10 gebruik je in je mogelijke template-oplossing (bv. cel F21) een tabelmatrix vernoemt als "prijs". Dan begrijp ik wel dat het gaat om de matrix van tabblad 2: B2:I53, maar hoe kom je aan die verwijzing; of wel hoe maak je die en hoe wis/wijzig je hem.
Als ik in die cel de verwijzing "prijs" wis en daar de werkelijke matrix overnieuw maak 'Unit Geavanceerde Weergave'!B2:I53 , dan blijft mijn weergave tot I52 ongewijzigd en bij I53 springt mijn weergave dan weer naar de verwijzing "prijs".

groeten,

Michiel

Het woord Prijs is in dat document een benoemd bereik. Zie het CTRL-F3 schermpje voor Namen beheren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan