Excel exporten naar .htm macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

mattie92

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2017
Kan iemand mij helpen aan een macro waar ik een excel bestand kan exporteren naar een HTML bestand (.htm)? Ik heb het zelf al geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar..
Het gexporteerde bestand krijgt een vaste plek en wordt geladen in een website. Het bestand vanuit waar gexporteerd wordt moet ook blijven bestaan omdat die iedere keer bewerkt wordt. Als dit een .htm bestand is werken de macro’s niet.
Alvast bedankt!

Wat heb je al geprobeerd? Macro opnemen met <Opslaan als>? Doe er in ieder geval een bestand bij, want het heeft niet zo veel zin om een ander bestand te exporteren. Voor hetzelfde geld zit er iets vervelends in die van jou die het exporteren belemmert.

Ik heb het inderdaad met een macro opnemen geprobeerd, maar dit lukte niet helemaal. Omdat je na opslaan als automatisch in het .htm bestandje werkt. Ik wil dan gewoon in de normale excel blijven.

En je voorbeeld document?

Omdat je na opslaan als automatisch in het .htm bestandje werkt. Ik wil dan gewoon in de normale excel blijven.
Snap je wel hoe Excel werkt? Natuurlijk 'werk' je na <Opslaan als> in het nieuwe formaat van het bestand verder. Maar dat is nu juist niet de bedoeling, volgens je eigen zeggen.

Het bestand vanuit waar gexporteerd wordt moet ook blijven bestaan omdat die iedere keer bewerkt wordt.
En dat is exact wat er gebeurt! Kortom: de 'fout' ligt niet aan je macro, maar aan je manier van werken. Je webpagina moet naar een website, dus die mag daarna niet veranderen. Na <Opslaan als> moet je het bestand daarna dus gelijk sluiten. Omdat je bewerkte Excel niet is opgeslagen, moet je dat dus eerst doen in de macro. Je krijgt dan deze handelingen:
1. Sla je Excel bestand op (als xlsm, want je hebt er macro's in)
2. Sla het bestand op als .htm (je webpagina)
3. Sluit het bestand gelijk af
4. Heropen het Excel bestand

En presto, je kunt gewoon verder werken waar je gebleven was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan