• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel exporteren naar PDF waarbij sommige delen bewerkt kunnen worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wwieman

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Dames en heren,
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een excelbestand te exporteren naar PDF. Dit klinkt niet moeilijk en dit gaat me ook wel lukken.
Maar is het ook mogelijk om een bewerkbare pdf van te maken?

Ik heb een formule in excel staan, waarbij je slechts één getal hoeft in te voeren. Dan rekenen de formules alles door.

Nu wil ik dit graag op internet plaatsen. Het liefst in een pdf. Maar dan moet in die pdf dus één cel zijn, die verandert kan worden en dat in de pdf dan ook alle formules doorberekend worden.

Is dit mogelijk?
Of weten jullie een andere handige manier?

Groet,
Wouter

Volgens mij kan dat niet. PDF is geen Excel. Wat wel kan ik met Adobe Acrobat Pro een dynamisch formulier in PDF maken. O.a. de Belastingdienst gebruikt dat soort formulieren. Dat kan wel rekenen, maar zul je moeten bouwen. Of Excel om te zetten is naar zo'n formulier weet ik niet.

Wouter,

als je je excelsheet beveiligt (op de ene cel na dan), kunnen anderen er ook niets aan wijzigen (behalve die ene cel dan).

Op deze wijze kun je wellicht je Excelsheet op internet zetten......

Dank voor jullie reactie.
Ik heb inderdaad nu een excel bestand beveiligd, maar zo'n pdf ziet er een stuk beter uit.
Dank voor de hulp!

Wouter,

kun je de opmaak van je Excelsheet niet wijzigen, zodat het er wat gelikter uitziet (bv rij- en kolomkoppen verbergen, raster niet tonen)?

Ja ik heb het raster wel weggehaald.. En ook de lege rijen en kolommen. Dus heel lelijk is het niet.. Maar het kan altijd mooier nietwaar!?;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan