knackje
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 sep 2002
Voor een project dien ik gegevens uit een super excel sheet(15 mb) in te laden in een db. De gewenste gegevens heb ik doormiddel van een name range aangegeven. Echter wanneer ik doormiddel van een odbc koppeling de aanwezige tabellen wil laten weergeven(dus nog geen eens wil inladen), krijg ik voordurend de foutmelding: The "external table is not in the expected format
We hebben kunnen uitsluiten dat het aan de odbc koppeling ligt. Andere excel sheets werken namelijk wel met dezelfde koppeling. De excel sheet staat op een netwerk locatie.
Tot dusver zijn de volgende acties gebeurd. Steeds met een test er tussen om te kijken of het werkt:
Originele excel consolidatie sheet: Alle testen mislukt
- alle names verwijderd
- alle links verwijderd
- alle macro verwijderd
- alles overige code verwijderd
- alle sheets verwijderd
- gesaved als een oude versie
Zelf aangemaakte excel sheet: test succesvol. Maar dus niet de bedoeling
Odbc koppeling: alle testen mislukt met de originele consolidatie sheet
- getest met versie excel driver 4.00.6306.00.
- getest met versie ODBC Microsoft 4.00.6304.00
- Lokaal getest
Wanneer de excel sheet open staat kan ik wel gewoon connecten via een odbc koppeling. Echter wanneer ik de sheet dan sluit en dit opnieuw probeer te doen, krijg ik de zelfde foutmelding
Zoeken op Internet heeft geen resultaat opgeleverd. Probleem is bekend bij vele. Echter een oplossing blijft uit.
De geripte versie kan je vinden op http://www.knack.nl/sheet.xls
Hoop dat iemand het uit kan uitproberen om te zien waar het probleem ligt.
We hebben kunnen uitsluiten dat het aan de odbc koppeling ligt. Andere excel sheets werken namelijk wel met dezelfde koppeling. De excel sheet staat op een netwerk locatie.
Tot dusver zijn de volgende acties gebeurd. Steeds met een test er tussen om te kijken of het werkt:
Originele excel consolidatie sheet: Alle testen mislukt
- alle names verwijderd
- alle links verwijderd
- alle macro verwijderd
- alles overige code verwijderd
- alle sheets verwijderd
- gesaved als een oude versie
Zelf aangemaakte excel sheet: test succesvol. Maar dus niet de bedoeling
Odbc koppeling: alle testen mislukt met de originele consolidatie sheet
- getest met versie excel driver 4.00.6306.00.
- getest met versie ODBC Microsoft 4.00.6304.00
- Lokaal getest
Wanneer de excel sheet open staat kan ik wel gewoon connecten via een odbc koppeling. Echter wanneer ik de sheet dan sluit en dit opnieuw probeer te doen, krijg ik de zelfde foutmelding
Zoeken op Internet heeft geen resultaat opgeleverd. Probleem is bekend bij vele. Echter een oplossing blijft uit.
De geripte versie kan je vinden op http://www.knack.nl/sheet.xls
Hoop dat iemand het uit kan uitproberen om te zien waar het probleem ligt.
Laatst bewerkt: