• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[Excel] External table not in the expected format

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Voor een project dien ik gegevens uit een super excel sheet(15 mb) in te laden in een db. De gewenste gegevens heb ik doormiddel van een name range aangegeven. Echter wanneer ik doormiddel van een odbc koppeling de aanwezige tabellen wil laten weergeven(dus nog geen eens wil inladen), krijg ik voordurend de foutmelding: The "external table is not in the expected format

We hebben kunnen uitsluiten dat het aan de odbc koppeling ligt. Andere excel sheets werken namelijk wel met dezelfde koppeling. De excel sheet staat op een netwerk locatie.

Tot dusver zijn de volgende acties gebeurd. Steeds met een test er tussen om te kijken of het werkt:

Originele excel consolidatie sheet: Alle testen mislukt
- alle names verwijderd
- alle links verwijderd
- alle macro verwijderd
- alles overige code verwijderd
- alle sheets verwijderd
- gesaved als een oude versie

Zelf aangemaakte excel sheet: test succesvol. Maar dus niet de bedoeling

Odbc koppeling: alle testen mislukt met de originele consolidatie sheet
- getest met versie excel driver 4.00.6306.00.
- getest met versie ODBC Microsoft 4.00.6304.00
- Lokaal getest

Wanneer de excel sheet open staat kan ik wel gewoon connecten via een odbc koppeling. Echter wanneer ik de sheet dan sluit en dit opnieuw probeer te doen, krijg ik de zelfde foutmelding

Zoeken op Internet heeft geen resultaat opgeleverd. Probleem is bekend bij vele. Echter een oplossing blijft uit.

De geripte versie kan je vinden op http://www.knack.nl/sheet.xls

Hoop dat iemand het uit kan uitproberen om te zien waar het probleem ligt.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie...

tool geinstalleerd en gerunt. echter zonder goed resultaat..zie log:

C:\Documents and Settings\blabla\Desktop\excel_owb_rip.xls scanned at 14:26:48 on 1-12-2006
Personal summary information found and removed.
Comments not found.
VB Macro Comments not found.
SendForReview RCIDs not found.
Scenario Comments not found.
Printer path found and removed.
C:\Documents and Settings\blabla\Desktop\excel_owb_rip.xls scanning completed

Probleem is er nog steeds

Iemand nog een idee... Probleem is nog niet opgelost en echt geen idee meer wat te doen. Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan