Excel file inlezen in DB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moashin

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Hallo helpmij'ers,

Ik ben nog steeds een ASP webapplicatie aan het maken, nu had ik hier eigenlijk een informatieve vraag.
Ik ben bezig om de waarden van een excelbestand eerst te tonen in HTML en daarna (als de gebruiker op "importeer" klikt) te kunnen inlezen in de database (SQL server).
Nu heb ik me hier al suf gezocht op het internet om mogelijke oplossingen te vinden.
Ik heb dan ook eentje gevonden waarmee ik de gegevens van het excel-bestand netjes kan tonen en nu is het dus gewoon kwestie van nog de goede insert-statements te schrijven.

Maar (en dus tot zover de voorgeschiedenis), het scriptje dat ik nu gebruik kan enkel een xls-bestandje lezen dat op de server zelf staat.
Dus de gebruiker moet telkens het bestandje uploaden naar de server vooraleer er iets mee kan gebeuren.
Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om de gebruiker een xls-bestandje te laten kiezen dat op zijn/haar lokale PC staat en dit bestandje te lezen zonder dat het moet ge-upload worden?

Ik weet, het is een hele boterham, maar ik hoopte toch dat iemand mij hierop een antwoord kan geven?

Alvast bedankt!

Logisch gezien niet. Je asp code draait op de server (itt de gegenereerde html code die in een browser op de client staat). De lokale spreadsheet kan dus nooit door je asp code worden benaderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan