• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel file openen zonder dat thisworkbook codering zijn werk doet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

meisterr3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2016
Ik had een probleem met een bestand waar een barcodeaddin in verwerkt was. Om deze bij openen meteen goed te hebben staan, heb ik een kleine codering geschreven in de thisworkbook. Dit zorgt ervoor dat bij het opstarten van de file als eerst de acties worden voldaan voor de gebruiker gebruik kan maken van de file. Alleen ben ik zelf stom geweest en heb een paar regels in excel toegevoegd zonder de codering aan te passen. Dit zorgt ervoor dat ik bij opstarten van het bestand op verschillende plekken formules ben kwijt geraakt.

Mijn vraag is of het mogelijk is om excel op te starten zonder dat thisworkbook zijn acties gaat voldoen??

Probeer eens met het indrukken van de shift-knop bij het openen.

Helaas Cobbe dat werkte niet, toch bedankt voor de tip. Zal het vandaag later op de dag opnieuw moeten gaan opbouwen.
Als er nog tips zijn hoor ik het graag.

Heb het nochtans getest, maar als jij het zegt.....

Is het uitschakelen van het gebruik van macro's niet voldoende?

Dat is een mogelijkheid, maar hoe doe ik dat zonder het bestand te openen

Cobbe heeft gelijk: een bestand openen met de shift toets ingedrukt voorkomt de uitvoering van macro's.

Doe het wel in de juiste volgorde: eerst de shift toets, ingedrukt houden, en dan met de cursor klikken op 'openen'.

Perfect het werkt. Dank aan alle en veronschuldiging aan Cobbe, werkte wel maar werd niet goed uitgevoerd.....

Had dan ook niet alle uitleg er aan toegevoegd.
Soms ga je er vanuit dat geboden oplossing gewoon uitgevoerd kan worden zonder verdere uitleg, dus niet.

@snb Bedankt voor de steun, daar knapt een mens van op. :):thumb:

@Cobbe,

Dan kan mijn dag vandaag ook niet meer stuk :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan