• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

EXCEL file overschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

polflid

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Ik heb per ongeluk een excel file overschreven door op het icoon "save" te drukken. De bestaande file van 158mb is nu 14kb.
Backup is ongeveer een twee weken oud.

Laatst bewerkt:
En je hebt geen (recente) backup van zulk een grote file?

Houston, we have a problem...:shocked:

Dat is niet zo mooi. Wat heb je inmiddels allemaal nog meer opgeslagen of op je systeem gezet? Misschien dat het met een undelete-tool nog terug te vinden is.

MM

Dat zal niet lukken vrees ik. Als een file gedeleted werd is er een waterkans, overschijven is volgens mij niet terug te halen.

Enige kans is dat:

- er via een netwerk van het bedrijf een backup is (vraag IT)
- mail naar iemand gestuurd met die file erin (als die zo groot is is de kans klein)

Wigi

@wigi:

het hangt er een beetje vanaf hoe het besturingssysteem ermee omgaat natuurlijk. Ik weet niet of een overscheven file "echt" overschreven wordt, of gewoon opnieuw wordt opgeslagen op een nieuwe locatie op de schijf, waarbij het oude bestand wordt gedeletet (*) . In dat laatste geval is het mogelijk nog terug te vinden, maar dan moeten er inmiddels niet teveel handelingen op de pc zijn verricht, anders heb je grote kans dat die data allang weer overschreven is.

* ja... dat is de juiste spelling volgens de Dikke Van Dale. Verleden tijd van engelse woorden = stam + t

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan