• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel-file via Toets verzenden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
1.399
Ik wil een bestand via een toets per e-mail verzenden. Ik heb een voorbeeld van "popipipo" gekregen maar ik wil het zelf ook kunnen. Ik kan dit in het excelboek niet vinden. Zie formulieren: www.w-o-c.nl
 
maar ik wil het zelf ook kunnen

Wat bedoel je nu precies mee?
Ik heb je een oplossing gegeven en dan kun je het toch.
In VBA kun je dit dan toch gewoon aanpassen naar eigen wensen.
Je hoeft het wiel toch niet opnieuw uit te vinden.
Of begrijp ik je niet goed?
 
Willem, zoals je uit de website kunt constateren ben ik een Sr. en ik wil ook het "wiel een beetje zelf uitvinden" (leren dus). Wat je mij hebt gestuurd werkt als een trein maar nu wil ik hetzelfde in een ander formuliet toepassen. Ik sta in mijn excelbestand en NU? Wat moet ik doen. Is dit een Macro?
Nico
 
Dan zou ik zeggen, begin met een goed boek over VBA in Excel te lezen, en vooral alle code stukken code daarin zelf uit te proberen, bestuderen, zelf op een stuk papier neerschrijven wat er in die code gebeurt, ...

In de plaatselijke bib zal je wel een boek vinden, en anders loop je even naar de boekhandel. Boeken van John Walkenbach zijn aanraders. Ook in het Nederlands heb je veel VBA boeken op de markt. Er worden regelmatig op het forum hier goede boeken aangegeven.

Fijne zondag nog,

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan