• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel file voor scannen barcodes (van werkblad naar tabblladen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

donjokke007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2015
Beste

Onderstaande file zou ik graag willen aanpassen, echter is mijn kennis te beknopt.

In deze file, 2 tabbladen uit een reeds bestaande file. We werken hier met slecht 1 bestemming zoals je ziet nl. CKG.
In het tabblad samenvatting wordt alles automatisch gesorteerd en berekend. (aantal stuks, gewicht etc.)

Nu zou ik een nieuwe file willen met dezelfde bedoeling, maar voor meerdere bestemmingen (+/- 60)
Automatisch tabbladen bijmaken per nieuwe bestemming die excel tegenkomt, tabbladen vervolgens automatisch ook naam van bestemming geven?

Graag jullie inbreng.

Alvast bedankt voor de hulp!!

Bekijk bijlage Voorbeeld excel file internet.xlsmBekijk bijlage Voorbeeld excel file internet.xlsm

Maak er een tabel van. En zet er een draaitabel overheen. Dmv filters is het dan vrij eenvoudig om de data te laten zien die je wil.

Bijlagen

Beste Vena

Ik zie wat je bedoelt.
Bedankt alvast voor je feedback.

Echter is het tabblad "samenvatting" noodzakelijk. Dit tabblad wordt uitgeprint, afgestempeld, afgetekend en uiteindelijk aan de klant afgegeven.
Dit is het bewijs van onze prestaties, maar ook noodzakelijk per vlucht.

Dus daarom heb ik per bestemming een tabblad nodig zoals het tabblad samenvatting.
Volgens mij kan dit enkel met een macro.
->Als Excel nieuwe bestemming tegenkomt, maak dan nieuw tabblad (volledig hetzelfde als "samenvatting' , met zelfde formules...), maar dan onder de naam van de bestemming met enkel de gegevens van de juiste bestemming.

Ik wil dit graag volledig automatisch laten gebeuren.

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan