• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Filter, meerdere namen in het filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

SidneyR

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2012
Geachte heer/ mevrouw,

Ik kamp momenteel met een vraag over de filter functie in excel. Om u zo goed mogelijk mijn probleem te schetsen zal ik het zo makkelijk mogelijk houden.

Ik heb een tabblad met verschillende gegevens onder elkaar. Dit tabblad bestaat weer uit verschillende kolommen.

In kolom B: staan verschillende merken onder elkaar. Echter vallen deze merken onder verschillende hoofd merken ( 10 submerken). Dit wil ik overzichtelijk maken door de juiste merken onder het juist hoofdmerk te zetten.

Momenteel doe ik het op de volgende manier: onder brouwerij Bavaria zit het merk bavaria, Hollandia en Jaeger. Op zit moment vul ik bij het tekstvak zoeken ( van het filter) Jaeger in. Vervolgens krijg ik een lijst met alle merken Jaeger en daarna doe ik het voor het merk Hollandia ( typ ik weer in het zoekvak) nu vink ik de optie huidige selectie aan filter toevoegen om uit eindelijk het totaal van de brouwerij te krijgen.

Nu vraag ik mij af kan ik niet ergenens de merknamen dus bavaria, Hollandia en Jaeger achter elkaar typen en dat dit dan op de zelfde manier gefilterd word?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet Sidney

Als je op het knopje drukt om je filter in te stellen krijg je als het goed is een menuutje, zie afbeelding.. kies dan voor textfilter en dan kan je meerdere waardes ineens invullen

Bijlagen

• FILTER.jpg
    FILTER.jpg
    22,9 KB · Weergaven: 453
Als je op het knopje drukt om je filter in te stellen krijg je als het goed is een menuutje, zie afbeelding.. kies dan voor textfilter en dan kan je meerdere waardes ineens invullen

Hallo Koster,

Dit heb ik geprobeerd.. Echter is dit niet wat ik zoek...
In de kolom b moet gezocht worden op verschillende woorden. Bijvoorbeeld: aap, mus, muis, eend, koe, etc

Ik heb namelijk meerdere tabbladen waar het zelfde gefilterd moet worden, om dit telkens per woord te doen leek het mij handiger om deze woorden dus ergens achter elkaar te kunnen zetten zodat dit in het betreffende tabblad gelijk deze woorden ertussen uitfilterd.

Weten jullie hier iets? Anders ben ik morgen genoodzaakt om het per woord te gaan doen...

laat eens zien wat je nu al hebt.

misschien kan het met een draaitabel (i.c.m. vert.zoeken).

In het bovenstaande bericht wil ik dus het volgende gaan doen:

Brouwer AB-InBev bestaat uit:

Beck s Diebels Hoegaarden Oranjeboom
BelleVue Dommelsch Jupiler Piedboeuf
Bud pils & bud pls Franziskaner Leffe St. Paul
Das Hertog-Jan Lowenbrau Stella Artois
Hougaerdse

deze bovenstaande merken moet ik uit dat bestand filteren en onder elkaar hebben. Hoe ik dit momenteel doe is hierboven te lezen.. Echter gaat dit mij te traag en wil ik graag de merken hierboven achter elkaar zetten dus beck s, diebels, etc, etc, etc om ineens de filter functie te kunnen gebruiken..

Staan er geen gevoelige info in je bestand?

In dat geval kun je beter je data verwijderen.

nee zo van school gekregen, zonder de opmerking of het gevoellig is of niet.. Dus dan zal het wel meevallen

Code:
Momenteel doe ik het op de volgende manier: onder brouwerij Bavaria zit het merk bavaria, Hollandia en Jaeger. Op zit moment vul ik bij het tekstvak zoeken ( van het filter) Jaeger in. Vervolgens krijg ik een lijst met alle merken Jaeger en daarna doe ik het voor het merk Hollandia ( typ ik weer in het zoekvak) nu vink ik de optie huidige selectie aan filter toevoegen om uit eindelijk het totaal van de brouwerij te krijgen.

Ik zie deze gegevens niet in je bestandje terug!

In welke kolom dien ik hier te zoeken.

Maak eenmalig een lijst met alle soorten => zet daar eenmalig handmatig de brouwer achter.

Met vert.zoeken kun je de brouwer in een aparte kolom laten toevoegen.

Vervolgens kan een draaitabel het werk voor je doen.

In kolom b staan de merken.

Neem nu als voorbeeld brouwerij: Bavaria. Deze bestaat uit de volgende merken: Bavaria, Hollandia en Jaeger.

Nu voer ik in kolom B in het filter dit in: ( alles uit selecteren) bavaria --> enter
Vervolgens in het zelfde tekstvak tik ik in: Hollandia + hierbij vink ik de huidige selectie aan filter toevoegen.
Tot slot tik ik in Jaeger + weer de vink, huidige selectie..

Nu heb ik een lijst met alles van brouwerij bavaria, dit kopier ik weer naar een ander tablad. Hiermee rangschik ik mijn gegevens dus.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, misschien kun je laten zien hoe je dit voor bavaria doet? Dan ga ik morgen zelf proberen het voor de andere brouwerijen te doen.

Met vert.zoeken en gegevensvalidatie op blad1.

Dit is niet wat ik bedoel, in tabblad 2 staat nu ook op bavaria, amstel malt.

In ieder geval wel bedankt voor het meedenken!
Ik ga het morgen handmatig doen.

Met gegevensvalidatie kun je verkeerde invoer voorkomen.

Hierdoor voorkom je dat je straks sorteert op bavaria en bavaris (typefout) niet meerfiltert.

Met gegevensvalidatie kun je verkeerde invoer voorkomen.

Hierdoor voorkom je dat je straks sorteert op bavaria en bavaris (typefout) niet meerfiltert.

Door uw hulp ben ik vandaag enorm opgeschoten! Ik hoefde maar op 1 werkblad dingen te wijzigen en door wat te kopieren van die formule en kreeg ik het bij de andere supermarkten ook ineens te pakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan