• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel filter probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michieldv

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2011
Beste mensen,

Programma Microsoft Office Excel 2007
Ik heb een probleem bij het filteren van mijn excel bestand.
Ik heb een magazijnlijst gemaakt en hierin staan zo een 3000 artikelen.
Op een aantal kolommen heb ik een filter toegevoegd d.m.v. sorteren en filteren>filter
Toen heb ik een heel aantal keer gefilterd en opgeslagen.
De volgende dag heb ik het bestand geopend en nu zie ik dat alle leveranciers niet mee gefilterd zijn, omdat ik daar perongeluk geen filter opgezet heb.
Ik heb het filter gereset, maar het wil allemaal niet werken, het lijk erop dat de leveranciers zijn blijven staan en nu niet meer matchen met het juiste artikel.

Heeft iemand hier een oplossing voor, wat sneller zou moeten werken dan 3000 artikels de leverancier opnieuw toevoegen?

Alvast hartelijk dank!

Mvg Michiel

Ik denk dat de fout niet is opgetreden bij het filteren maar bij het sorteren.
Dat zal puzzelen worden nu je dit niet direct hebt opgelost met Ctrl-Z.

Afhankelijk van het systeem en de instellingen kan je het volgende proberen. Zoek dmv de verkenner het bestand op. Rechtsklik op het bestand en kies eigenschappen en vervolgens vorige versies. Als je geluk hebt staan hier vorige versies en kan je het redelijk eenvoudig herstellen.

Een andere optie is even jouw bestandje uploaden met daarin iig de leverancier en de artikelcode en omschrijving. Misschien dat er een logica in zit en dat een (groot) deel te herstellen is.

Ik denk ook dat je gesorteerd hebt. Wanneer je ergens kolommen en/of rijen leeg laat of nog niet hebt gevuld, wil Excel niet altijd je lijst (het breik) herkennen. Ik zorg bij lijsten altijd dat overal wat staat, desnoods "kies" zodat je weet wat nog moet worden ingevuld. Je kunt ook in Excel je wijzigingen bijhouden en die later accepteren. Hoe je dat doet staat hier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan