nielsdevries123
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 14 aug 2019
Goedenavond,
Kan iemand mij helpen met het bepalen welke formule ik moet gebruiken?
[table="width: 500, class: grid"]
[tr]
[td]X[/td]
[td]a[/td]
[td]b[/td]
[td]c[/td]
[td]d[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1[/td]
[td]Percentage:[/td]
[td]30%[/td]
[td]70%[/td]
[td]0%[/td]
[/tr]
[tr]
[td]2[/td]
[td]200[/td]
[td]150[/td]
[td]30[/td]
[td]20[/td]
[/tr]
[tr]
[td]3[/td]
[td]Moet worden:[/td]
[td]60[/td]
[td]140[/td]
[td]0[/td]
[/tr]
[tr]
[td]4[/td]
[td]Verschil[/td]
[td]-90[/td]
[td]110[/td]
[td]20[/td]
[/tr]
[tr]
[td]5[/td]
[td]Beschikbaar[/td]
[td]30[/td]
[td]20[/td]
[td]20[/td]
[/tr]
[tr]
[td]6[/td]
[td]Mutatie:[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]7[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]8[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[/table]
In de bovenstaande tabel wil ik in rij 6 de mutatie die zal moeten plaats vinden door een formule laten berekenen. Hier voor heb ik de volgende gegevens: In A2 staat de som van wat er totaal in bezit is. In rij 1 staat wat het moet worden in %. Dus dan word er in Rij 3 voor bijvoorbeeld B3 berekend: 200 (het totaal) * 30% = 60. Dit is hetgeen wat het moet worden. In Rij 4 staat dan de mutatie die moet gaan plaats vinden om het "ideaal" te bereiken. Voor B3 dus -90. In rij 5 staat vervolgens het maximale bezit dat verschoven kan worden, dus wat daadwerkelijk gemuteerd kan worden. Welke formule moet ik dan in rij 6 invullen zodat het met de beschikbare beweegbare middelen (dus het totaal van rij 5), het meest in de buurt komt van het "ideaal" zoals in Rij 3 gesteld word. Wij horen het graag, want wij komen er niet uit! Alvast bedankt
Kan iemand mij helpen met het bepalen welke formule ik moet gebruiken?
[table="width: 500, class: grid"]
[tr]
[td]X[/td]
[td]a[/td]
[td]b[/td]
[td]c[/td]
[td]d[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1[/td]
[td]Percentage:[/td]
[td]30%[/td]
[td]70%[/td]
[td]0%[/td]
[/tr]
[tr]
[td]2[/td]
[td]200[/td]
[td]150[/td]
[td]30[/td]
[td]20[/td]
[/tr]
[tr]
[td]3[/td]
[td]Moet worden:[/td]
[td]60[/td]
[td]140[/td]
[td]0[/td]
[/tr]
[tr]
[td]4[/td]
[td]Verschil[/td]
[td]-90[/td]
[td]110[/td]
[td]20[/td]
[/tr]
[tr]
[td]5[/td]
[td]Beschikbaar[/td]
[td]30[/td]
[td]20[/td]
[td]20[/td]
[/tr]
[tr]
[td]6[/td]
[td]Mutatie:[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]7[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]8[/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[/table]
In de bovenstaande tabel wil ik in rij 6 de mutatie die zal moeten plaats vinden door een formule laten berekenen. Hier voor heb ik de volgende gegevens: In A2 staat de som van wat er totaal in bezit is. In rij 1 staat wat het moet worden in %. Dus dan word er in Rij 3 voor bijvoorbeeld B3 berekend: 200 (het totaal) * 30% = 60. Dit is hetgeen wat het moet worden. In Rij 4 staat dan de mutatie die moet gaan plaats vinden om het "ideaal" te bereiken. Voor B3 dus -90. In rij 5 staat vervolgens het maximale bezit dat verschoven kan worden, dus wat daadwerkelijk gemuteerd kan worden. Welke formule moet ik dan in rij 6 invullen zodat het met de beschikbare beweegbare middelen (dus het totaal van rij 5), het meest in de buurt komt van het "ideaal" zoals in Rij 3 gesteld word. Wij horen het graag, want wij komen er niet uit! Alvast bedankt