• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule if then (text)

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanwijnen1970

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Goedendag,

Zit met een probleem waar ik maar niet uitkom.

Ik wil een iF then formule gebruiken als tekst, excel lijstje bijgesloten

Hier wil ik zeggen c3: Als A3 gelijk is aan A1:A28 dan B18:28 in dit geval dus O
Hier wil ik zeggen d3: Bekijk bijlage Probleem.xlsAls E3 O= dan "Date & time - 6uur, Bij F dan date en time -12 uur bij R date & time - 24 uur

Kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt

Bekijk toch eens goed de tekst die je schrijft voordat je hem op het forum plaatst, want dit trekt nergens op. Je schrijft:
Als A3 gelijk is aan A1:A28 dan B18:28 in dit geval dus O
Wat bedoel je daar nu mee?
A3 is 1 cel, de waarde daarvan kan per definitie slechts gelijk zijn an 1 cel, dus nooit aan een AANTAL cellen zoals A1:A28. En als je bedoelt of je wil controleren of A3 gelijk is aan 1 van de cellen in A1 A28, dan is dat ook onzinnig want A3 behoort tot A1:A28 en is dan dus eveneens per definitie gelijk aan 1 van die cellen.
DENK AUB EERST EENS GOED NA !!!

Van Wijnen,

Zoals Zapatr al aangaf is de vraagstelling niet echt duidelijk.
Maar tussen de regels door lezende ben ik tot het volgende gekomen. ( zie bijlage )

Hopelijk sluit het aan bij de gewenste oplossing. Mocht dit niet zo zijn dan aub de vraag verduidelijken.

Bijlagen

vanwijnen1970,

Zet deze formule in D3
Code:
=ALS(E3="O";B3-TIJD(6;0;0);ALS(E3="F";B3-TIJD(12;0;0);ALS(E3="R";(B3-1)-TIJD(24;0;0);"")))
Had een foutje in de formule, bij -24 zet hij ook de datum nu 1 dag terug.

Laatst bewerkt:
Bedankt

Excel Amateur en Gelens,

Bedankt voor jullie hulp en mijn excuses voor het onduidelijk uitleggen van mijn probleem, Ben al sinds vanochtend 5.30 bezig en wilde maar niet lukken.

Nogmaals bedankt

Bekijk toch eens goed de tekst die je schrijft voordat je hem op het forum plaatst, want dit trekt nergens op. Je schrijft: Wat bedoel je daar nu mee?
A3 is 1 cel, de waarde daarvan kan per definitie slechts gelijk zijn an 1 cel, dus nooit aan een AANTAL cellen zoals A1:A28. En als je bedoelt of je wil controleren of A3 gelijk is aan 1 van de cellen in A1 A28, dan is dat ook onzinnig want A3 behoort tot A1:A28 en is dan dus eveneens per definitie gelijk aan 1 van die cellen.
DENK AUB EERST EENS GOED NA !!!

Jammer van uw reactie, maken allemaal wel eens fouten.

Jammer van uw reactie, maken allemaal wel eens fouten.
We maken allemaal wel eens fouten ja, ook ik.
Maar dat wil niet zeggen dat over bepaalde fouten geen opmerkingen mogen worden gemaakt; het zijn NIET ALLEEN DE VRAGENSTELLERS die het op dit forum voor het zeggen hebben. Integendeel, zou ik zeggen (of denken): zij behoren zich in dienst te stellen van degenen die bereid zijn om hun vragen te lezen en er een oplossing voor te bedenken.
Ik heb de indruk dat het op dit forum steeds erger wordt met de onduidelijkheid van vraagstelling.
Men mag ervan uitgaan dat degenen die dit forum gebruiken, kunnen lezen en schrijven. Welnu, als dat het geval is, dan is het niet onredelijk om aan diezelfde mensen te vragen hun probleem duidelijk te omschrijven, dat is immers vooral in hun eigen belang.

We maken allemaal wel eens fouten ja, ook ik.
Maar dat wil niet zeggen dat over bepaalde fouten geen opmerkingen mogen worden gemaakt; het zijn NIET ALLEEN DE VRAGENSTELLERS die het op dit forum voor het zeggen hebben. Integendeel, zou ik zeggen (of denken): zij behoren zich in dienst te stellen van degenen die bereid zijn om hun vragen te lezen en er een oplossing voor te bedenken.
Ik heb de indruk dat het op dit forum steeds erger wordt met de onduidelijkheid van vraagstelling.
Men mag ervan uitgaan dat degenen die dit forum gebruiken, kunnen lezen en schrijven. Welnu, als dat het geval is, dan is het niet onredelijk om aan diezelfde mensen te vragen hun probleem duidelijk te omschrijven, dat is immers vooral in hun eigen belang.

Ik begrijp u zeker, zonder duidelijk vragen is het onmogelijk voor een duidelijk antwoord.
Klein tipje, gebruik van hoofdletters en ! schiet vaak bij mensen in het verkeerde keel gat.
Desondanks wil ik u ook bedanken voor de tijd en energie die u in mijn vraag heeft gestoken. Nogmaals sorry voor het ongemak

Van Wijnen,

Zoals we nu allemaal wel weten was de vraag een beetje onduidelijk. Maar is de vraag nu opgelost ?

Zoja : Zou je de vraag dan als opgelost kunnen zetten ?

...gebruik van hoofdletters en ! schiet vaak bij mensen in het verkeerde keel gat.
Dat weet ik,
daarom gebruik ik hoofdletters en uitroeptekens ook alleen maar voor die tekst waarop ik de nadruk op wil leggen.
Gebruik hierboven is welbewust en met opzet gedaan.
Verder is het nu ook weer niet nodig om van mijn opmerking een wereldprobleem te maken, dus kunnen we het best - wat dit betreft - hierbij laten.
Zoals hierboven ook al gevraagd: als je vraag voldoende beantwoord is, markeer ze dan als "Opgelost".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan