• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule in Excel tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramdin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2013
Beste,
In mijn bijgaand Excelsheet heb ik als voorbeeld mutaties.
Ik heb in tabbladen diverse dagboeken en wil per grootboekcode van de dagboeken de som van de mutaties in sheet "Overzicht per maand".
Dus per grootboekcode van alle dagboeken moet de som per maand in sheet "Overzicht per maand"

Groetjes

RamdinBekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Als eerste, zou ik het totaal niet per regel aftrekken. Maar 1 totaal, waar alles af en bij gaat.

Bijvoorbeeld bij bank 1, haal die laatste kolom weg. Maak er 1 vakje die opvalt. En zet daar bijvoorbeeld '=SOM(kolomX)' De bedragen vul je vanaf nu in met een plus of min.

In het laatste overzicht, ga je bijvoorbeeld in het vakje januari staan, druk dan op = en ga naar het vakje waar de som staat van die bank. druk daar op en dan op enter. Dan heb je een kopie van de som die daar staat in je overzicht. Het is geen letterlijke kopie, want hij veranderd wel mee.

Je hebt je vraag overigens compleet in de verkeerde rubriek geplaatst.

En als je het echt per maand wilt laten gaan, dan moet je iets meer doen dan wat je nu gedaan hebt.

Je moet hem dan verticaal laten zoeken. Maak dan bijvoorbeeld een vakje totaal per bank. En die is dan algemeen totaal, en dus niet per maand. En in je overzicht maak je de formule som met verticaal zoeken en als dan voor de datum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan