• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule in voorbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hi,

Ik zoek voor mijn voorbeeld bestandje een formule voor het tabblad totaal => Tot op heden opgenomen.

Ik heb een HR bestandje, waarin ik voor Piet de vrije dagen bij hou (uiteraard in het echte bestand vele namen).
Zie voorbeeld van 2 maanden, mei en juni.
Per maand staat in cel 34 de totaal ingeplande vrije dagen.

Die lopen in het Totaal-tabblad opgeteld door in cel A2, dus totaal 2 +3 = 5.

Ik ben op zoek naar een formule, die aangeeft hoeveel dagen er TOT VANDAAG vrij opgenomen zijn
(dus 2 in totaal). Iets dus waarin de VANDAAG () meegenomen wordt en alles wat ervoor is geteld wordt
en alles wat erna valt niet geteld wordt. Vandaag zelf mag als geteld worden beschouwd.

Die formule zou dan in het tabblad Totaal, cel B5 moeten komen.

Kan iemand me met deze formule helpen?

Frans

Bijlagen

volgens mij klopt er van je datums niet zoveel. Wil je per jaar bijhouden wanneer iemand vrij is?

Sorry, nee de data zijn even fictief, gaat even om de opzet.

Ik zou graag inderdaad op jaarbasis de formule hebben.

In het voorbeeld even fictief 2 maanden genomen, het echte bestand heeft uiteraard 12 maanden en veel medewerkers.

Bedoeling is dat ik van de vrije dagen per maand per medewerker wil weten via formule, hoeveel van die dagen op jaarbasis
al opgenomen zijn voor datum VANDAAG().
(Dus in het echte bestand hoeveel dagen Piet al opgenomen heeft van 01 jan t/m 28 mei).

Sorry, ik was niet helemaal duidelijk.

Frans

helpt dit je op weg?

PHP:
=AANTALLEN.ALS(A2:A32;"<="&VANDAAG();B2:B32;"vrij")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan