• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Formule kopiëren naar cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

caffie

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Ik wil een beetje bijhouden wat ik eet

ik heb daarvoor een excelsheet gemaakt
met een macro
De macro wordt bekrachtigd als ik op het werkblad eten op de gele cel in kolom "A" dubbel klik

In de macro word gekeken naar de laatste ingevoerde regel op kolom "E"
Dan haal hij alle oude datum van uit kolom "C" en zet er 25 keer de nieuwe datum
1 regel hieronder op kolom "A" wordt dan de formule 25 regels naar beneden gekopieerd

Code:
=ALS(C17-1=C16;SOM.ALS(INDIRECT("C" & RIJ() & ":" & "C" & RIJ() +AANTAL.ALS(INDIRECT("C" & RIJ() &":"&"C" & RIJ() +@INDIRECT("C"& RIJ()));@INDIRECT("C" & RIJ()))-1);@INDIRECT("C"& RIJ());INDIRECT("I" & RIJ() & ":" & "I" & RIJ() +AANTAL.ALS(INDIRECT("C" & RIJ() &":"&"C" & RIJ() +@INDIRECT("C"& RIJ()));@INDIRECT("C" & RIJ()))-1));"")

Nu staat dus ik de gehele kolom "A" formule waarvan ik er maar 1 per dag gebruik.

Ik wil dus graag de formule in VBA verwerken zodat ik deze maar 1 keer neer zet
Dat kan natuurlijk
Het probleem waar ik tegen aan loopt
is dat me formule dan niet meer werkt als ik een aanpassing doet op een datum in het verleden.

De data doet ik handmatig invoeren of dmv sheets zoals ijs
Als ik daar op kolom "A" een nummer invoer word de huidige data van die regel naar het werkblad eten gekopieerd
in dit voorbeeld staat alleen werkblad "ijs" maar ik heb diverse werkbladen.

wie kan me helpen en heeft goed tips
Hou het simpel want ik ben nog niet zo goed in VBA.

Bijlagen

Gebruik geen VBA voor het invoeren van Excelformules, maar produceer het resultaat in VBA en schrijf het dan weg in het werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan