• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule mailto

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffrey538

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Goedemiddag,

Ik wil een automatische mail laten sturen met informatie uit verschillende cellen. Ik wil onderstaande formule gebruiken maar er staat iets in wat niet klopt.

=HYPERLINK("mailto:"&A86&"?subject="&A87&"&body="&A88&"%0A"&A89&"%0A"&A90&"%0A"&A91&"%0A"&A92&"%0A"&A93&"%0A"&A94&"%0A"&A95&"%0A"&A96&"%0A"&A97&"%0A"&A98&"%0A"&A99,"Bestellen")

Hebben jullie enig idee hoe ik deze formule werkend krijg? Kan ik deze uberhaupt gebruiken?

Met vriendelijke groet,
Jeffrey

Laatst bewerkt:
Misschien de komma op het einde, welke een &-teken moet zijn ...&A99&"bestellen")

Goedemiddag AlexCEL,

Naar mijn idee zou dit geen & moeten zijn maar de komma die er nu staat aangezien hierdoor de naam wordt aangegeven.

Met vriendelijke groet,
Jeffrey

Wat bedoel je met "hierdoor de naam wordt aangegeven"? Welke naam?

Hallo VenA,

De naam welke weergegeven wordt ipv de volledige hyperlink. In het engels is dit de friendly_name.

Met vriendelijke groet,
Jeffrey

Hi Spiesse,

Ik dacht idd ook dat dit het probleem was, dus heb ik ze allemaal nagelopen, maar blijkbaar waren ze juist.

Jeffrey

Hi VenA.

De puntkomma is voor de Nederlandse versie en de komma is voor de Engelse versie, hier ligt het probleem dus niet. Ik zie wel dat jou file werkt waardoor ik denk dat mijn probleem ligt in de verwijzing naar cellen die een formule bevatten. Denk je dat dit het probleem kan zijn? Als ik jou formule kopieer in mijn worksheet en ik pas alleen de cellen aan ook dan werkt het niet.

Groet,
Jeffrey

De puntkomma is voor de Nederlandse versie en de komma is voor de Engelse versie,

Dit is niet geheel juist.
Ik heb de engelse versie en gebruik toch de 'puntkomma'
Volgens mij ligt het aan de 'land en taal' instelling.
Daar geef je aan wat je als scheidingsteken wilt hebben.

De formule is goed het lijkt erop dat je maar een max aantal posities kan gebruiken. Ik heb even mijn voorbeeldje gebruikt omdat die van jouw vol zit met samengevoegde cellen die je beter kan vermijden. Als het totaal aantal tekens boven de 200 komt gaat de formule fout. In het voorbeeldje gaat het nog goed. Op het moment dat je één van de cellen een teken toevoegt, zal het resultaat #WAARDE# zijn. Dus ik denk dat dit alleen door een stukje code op te lossen is. Je kan bv hier even kijken http://www.snb-vba.eu/alfabet.html#L1

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan