• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

handsomekate

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2012
Beste Leden

Ik heb iemand nodig die goed met excel kan omgaan.
In het volgende excel bestand wat je onderaan het bericht kan downloaden wil ik het volgende weten.
De waarde die staat in kolom A of die ook voorkomt in Kolom E. Zo ja geef die dan weer in Kolom F met daar achter de waarde die Staat in Kolom D.
Als voorbeeld nummer 10255392 uit kolom A2 die staat ook in kolom E276 met het nummer '1405469 in Kolom D276 die wil ik dus als volgt weergeven in Kolom F2: In kolom F2 staat dan het nummer 1405469. Ik hoop dat jullie het een beetje kunnen snappen.
Dus wanneer er een waarde van Kolom A voorkomt in Kolom E dan in Kolom F de waarde weergeven van Kolom D die voor de waarde staat van Kolom E.
Excel bestand: https://ufile.io/trxb9
Ik probeerde het excel bestand te uploaden als bijlage maar dat mislukt steeds.

Ik kan je bestand niet openen.

F2 =INDEX($A$1:$E$30;VERGELIJKEN($A2;$E$1:$E$30;0);4)

Pas je zelf even het bereik aan.

Je moet er zeker voor zorgen dat de celeigenschappen gelijk zijn in de 3 kolommen anders werkt het niet:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS($E:$E;$A2)>0;$A2&" - "&INDEX($D:$D;VERGELIJKEN($A2;$E:$E;0));"")

Ik kon je bestand wel openen, maar een voorbeeld bestand met bijna 400.000 regels is niet mogelijk. de max omvang van de bestanden is beperkt. dus kan het bestand ook niet herplaatsen.

ik kwam op nagenoeg dezelfde oplossing als oeldere en cobbe.
maar ik heb een andere oplossing voor het probleem dat kolom A waarden zijn en kolom E om tekst gaat. (omdat elke waarde vooraf wordt gegaan door een apostrof ')

formule voor cel F2
Code:
=INDEX($D$1:$D$400000;VERGELIJKEN("'"&A2;$E$1:$E$400000;0))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan