• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel formule plakken in ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

miguera

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Ik wil een formule plakken vanuit een ander excel bestand, maar dan komt automatisch de naam van dat andere excel bestand in de formule:
='[bestand1.xls]56021'!$F$13
terwijl ik wil hebben:
='56021'!$F$13

ik heb het al geprobeert met plakken speciaal, maar kon niks vinden..
heeft iemand mischien een oplossing?

Selecteer de formule en druk 2x achter elkaar op Ctrl+V.
Als het goed is verschijnt dan het klembord.
Anders deze selecteren bij Beeld, werkbalken.

Vervolgens selecteer je de cel waar de formule moet komen en druk je op de formule in het klembord.

Laatst bewerkt:
ok dit is gelukt, thanks!

Nu is het volgende probleem dat ik dit voor een heel veld moet doen met allemaal formules. Is er een manier om dit hele veld in 1x te kopieren en in het andere bestand te plakken? Op jou manier zou ik elke formule apart moeten doen toch?

Als het in aansluitende cellen staat en het komt ook weer in aansluitende cellen kan het misschien werken.

nee, helaas, het kan alleen per formule.. is er nog een andere methode om dit op te lossen?

Het volgende zou ook moeten kunnen: als je de formules hebt gekopieerd, dus inclusief de verwijzingen naar het andere bestand, eerst opslaan, en dan via <Bewerken>, <Koppelingen>, koppelen met het huidige bestand.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan