Ik heb een tabel waarin 3 kolommen geplaatst zijn (jaar, branduren, aanschaf)) Het betreft hier branduren van lampen. Deze branduren hebben een maximum. Bijv een gloeilamp heeft een maximaal aantal branduren van 2000. Wanneer ik nu de jaren uitzet betekend dat de lamp maar 2 jaar meegaat (bij gebruik van 1000 uur per jaar). Dus moet ik de lamp in het 3de jaar weer opnieuw aanschaffen.
Vraag hoe kan ik de formule zo maken dat de cel controleert of de lamp de maximum branduren niet overschrijd en dan weer opnieuw begint met tellen (want ik dien dan een nieuwe lamp te kopen die dan weer met 0 branduren begint). Dit moet voor diverse verschillende lampen kunnen . Branduren is een variabele die gekoppeld is aan een ander werkblad.
jaar aanschaf branduren
0 100 0
1 0 50
2 0 100
3 100 0
4 0 50
5 0 100 etc
kan iemand mij hiermee helpen
bvd

Vraag hoe kan ik de formule zo maken dat de cel controleert of de lamp de maximum branduren niet overschrijd en dan weer opnieuw begint met tellen (want ik dien dan een nieuwe lamp te kopen die dan weer met 0 branduren begint). Dit moet voor diverse verschillende lampen kunnen . Branduren is een variabele die gekoppeld is aan een ander werkblad.
jaar aanschaf branduren
0 100 0
1 0 50
2 0 100
3 100 0
4 0 50
5 0 100 etc
kan iemand mij hiermee helpen
bvd