• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel formule probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimhek

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Ik heb een tabel waarin 3 kolommen geplaatst zijn (jaar, branduren, aanschaf)) Het betreft hier branduren van lampen. Deze branduren hebben een maximum. Bijv een gloeilamp heeft een maximaal aantal branduren van 2000. Wanneer ik nu de jaren uitzet betekend dat de lamp maar 2 jaar meegaat (bij gebruik van 1000 uur per jaar). Dus moet ik de lamp in het 3de jaar weer opnieuw aanschaffen.Schermafbeelding 2010-11-26 om 23.08.53.png
Vraag hoe kan ik de formule zo maken dat de cel controleert of de lamp de maximum branduren niet overschrijd en dan weer opnieuw begint met tellen (want ik dien dan een nieuwe lamp te kopen die dan weer met 0 branduren begint). Dit moet voor diverse verschillende lampen kunnen . Branduren is een variabele die gekoppeld is aan een ander werkblad.
jaar aanschaf branduren
0 100 0
1 0 50
2 0 100
3 100 0
4 0 50
5 0 100 etc

kan iemand mij hiermee helpen

bvd

Beste,

Als eerste hartelijk welkom op Helpmij.nl.

Jouw probleem is op zich gemakkelijk op te lossen doormiddel van eenvoudige formules / voorwaardelijke opmaak. Lever eens een eenvoudig voorbeeldbestand waar wat gerichte aanpassingen in gedaan kunnen worden voor je.

Succes,

reactie

Hier volgt mijn bestand:
Het is de bedoeling dat er een energiekosten vergelijk gemaakt wordt tussen een conventionele en een LED lamp.
Hierin wordt alles eigenlijk meegenomen. (rente, inflatie, investering, investeringsaftrek etc)
Het is de bedoeling dat er een uitdraai gemaakt kan worden welke mooi vormgegeven is en die de uitkomsten laat zien eventueel ondersteund dmv een grafiek. Het hoofddoel is het laten zien van kosten besparing en terugverdien tijd.Bekijk bijlage Energie berekening1.xls
bvd

Ik heb een tabel waarin 3 kolommen geplaatst zijn (jaar, branduren, aanschaf)) Het betreft hier branduren van lampen. Deze branduren hebben een maximum. Bijv een gloeilamp heeft een maximaal aantal branduren van 2000. Wanneer ik nu de jaren uitzet betekend dat de lamp maar 2 jaar meegaat (bij gebruik van 1000 uur per jaar). Dus moet ik de lamp in het 3de jaar weer opnieuw aanschaffen
Hier ga je er dus van uit dat elke lamp zijn maximaal aantal branduren haalt.

Vraag hoe kan ik de formule zo maken dat de cel controleert of de lamp de maximum branduren niet overschrijd
Dat kan als je ook een datum ingeeft wanneer een lamp geplaatst is. Het voorbeeld bestand is een "theorertisch" opgezet geheel en gaat uit van . . . . . ?? het aantal uren wat een fabrikant opgeeft? (klopt nooit).

Retour vraag: Wat wil je precies, voor welke cel wil je een aanpassing?

In afwachting,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan